شناسهٔ خبر: 19027 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین «اکسپو گردشگری میراث جهانی» برگزار می‌شود

«اکسپو گردشگری میراث جهانی» که برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، از تاریخ 19 سپتامبر به مدت دو روز در شهر زیبای تورین ایتالیا برگزار خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ در بین کشورهای جهان ایتالیا بیشترین تعداد میراث جهانی را داشته و به همین دلیل اولین اکسپو گردشگری میراث فرهنگی یونسکو در این کشور و در یکی از محوطه‌های تاریخی ارزشمند آن به نام اقامتگاه‌های خاندان سلطنتی «ساووی» که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، برگزار خواهد شد.

اقامتگاه‌های خاندان سلطنتی ساووی، مجموعه‌ای از بناهای متعلق به خاندان ساووی در شهرهای تورین واقع در "استانپیه مونته" در شمال ایتالیا است. این مجموعه منحصر به فرد تاریخی در سال ۱۹۹۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

در این اکسپو ده‌ها کشور از قاره‌های مختلف حضور داشته و 10 میراث جهانی برتر دنیا را طی سال‌های اخیر میزبان بیشترین تعداد گردشگر بوده‌اند به بازدیدکنندگان معرفی خواهند شد.

همچنین در این اکسپو که می‌تواند سکویی برای کشورهای مختلف جهان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری باشد، فعالان حوزه‌ صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها حضور خواهند داشت.

نحستین دوره اکسپو میراث جهانی گردشگری با همکاری مشترک سازمان یونسکو و سازمان جهانی جهانگردی برگزار خواهد شد و قرار است در مراسم افتتاحیه آن مقامات عالیرتبه هر دو سازمان حضور داشته باشند.

ایتالیا به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله آثار تاریخی از تمدن روم باستان در شهرهای مختلف، به‌ویژه رم، فلورانس و ونیز، یکی از کشورهای محبوب گردشگران است و برگزاری این اکسپو نیز می‌تواند نقش چشمگیری در جذب بیشتر گردشگران به این کشور داشته باشد.

ایتالیا سالانه به طور متوسط میزبان ‌20 میلیون گردشگر است. این امر صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد این کشور تبدیل کرده و پنج درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا به این صنعت اختصاص یافته است.

نظر شما