شناسهٔ خبر: 19060 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اقدام غیردموکراتیک رئیس‌جمهور مصر در انتخاب روسای دانشگاه‌ها

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور جدید مصر طی تصمیمی جنجالی اختیار انتخاب روسای دانشگاه‌های دولتی را توسط کارکنان و استادان دانشگاه‌ها لغو کرد تا خودش راسا این کار را انجام دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ السیسی، انتخاب روسای دانشگاه‌های دولتی مصر را که تا پیش از این توسط کارکنان و استادان دانشگاه‌ها انجام می‌شد با یک سیستم جدید جایگزین کرد تا بواسطه آن خودش اجازه انتخاب مستقیم روسای دانشگاه‌ها را داشته باشد. این اقدام به فاصله چند هفته پس از این صورت گرفت که السیسی اختیار دفتر ریاست جمهوری مصر را در دست گرفت.

هنوز هیچگونه اظهارنظر رسمی درباره این تغییر موضع منتشر نشده اما رسانه‌های محلی می‌گویند هدف از این اقدام بازداشتن استادان طرفدار حزب اخوان المسلمین از دستیابی به پست‌های مهم و حساس دانشگاهی است.

«یحیی الفراز»، استاد دانشگاه دولتی «حلوان» در جنوب قاهره می‌گوید: تصمیم السیسی برای لغو اختیارِ انتخاب روسای دانشگاه توسط استادان و کارکنان دانشگاه‌ها به نوعی عقب‌گرد به گذشته ناموفق مصر و آغازی ناامیدکننده از سوی رئیس جمهور است.

وی افزود: از شنیدن این خبر بهت زده شدم زیرا السیسی که خود نیز با انتخابات به عنوان رئیس جمهور برگزیده شده، خودش انتخابات روسای دانشگاه‌ها را لغو می‌کند.

نظر شما