شناسهٔ خبر: 19064 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چگونه یک فیلم، فيلم می شود؟ چگونه يک نقد، نقد می شود؟

کارگاه آموزشی «چگونه یک فیلم، فيلم می شود؟ چگونه يک نقد، نقد می شود؟» برگزار می‎شود.

فرهنگ امروز: معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان برگزار مي کند:

چگونه یک فیلم، فيلم می شود؟ چگونه يک نقد، نقد می شود؟

 

مدرس: آقای مازیار اسلامی، از نیمه مردادماه 1393

دوشنبه ها – 27 مردادماه و 3 شهريور- ساعت 11 تا 20- خانه هنرمندان ایران، سالن استاد اميرخانی.

 

مهلت ارسال  فیلم ها، نقدها و مقالات سینمایی: تا پنج شنبه 16 مردادماه 1393

 

 

کارگاه آموزشی خانه هنرمندان ایران در دو حوزه فیلم سازی (داستانی، مستند، کوتاه و بلند) و  ادبیات سینمایی ( نقد و ترجمه) و جهت بررسی و ارزیابی آثار علاقه مندان این دو حوزه برگزار می شود. در این کارگاه آموزشی که در دو بخش مجزا برگزار می شود، آثار فیلمسازانی که در حال فیلم سازی و خلق آثار سینمایی اشان هستند و همچنین نقدها و ترجمه های سینمایی علاقه مندان به مطالعات سینما، نقد وارزیابی خواهد شد.

هدف از برگزاری این کارگاه، فراهم کردن محیطی تعاملی و آموزشی برای بررسی آثار سینماگران و پژوهشگران سینمایی است. در این کارگاه تلاش می شود تا به هدف بهبود سطح کیفی آثار، محدودیت ها و قابلیت های آثار و نقدهای سینمایی مشخص شود تا زمینه ای گسترده تر برای ادامه فعالیت این علاقه مندان و در حوزه های کاری اشان فراهم شود.

در پایان این دوره آموزشی و پس از ارتقاء و بهبود کیفیت زیبایی شناختی، فنی و محتوایی این آثار، در نهایت امکان حمایت مجموعه خانه هنرمندان ایران از آثار شاخص و واجد ظرفیت در این دو حوزه وجود دارد. این حمایت ها می تواند شامل پخش فیلم در سینماتک خانه هنرمندان، کمک به فرآیند بهبود فنی آنها و همچنین چاپ و نشر آثار نوستاری خواهد بود.

بدیهی است که مخاطبان این 2 دوره کسانی هستند که یک اثر تمام شده یا در میانه های اجرا دارند (از قبیل فيلم، مقاله و کتاب) و لازم است تا پیش از شروع دوره و تا حداکثر پنج شنبه 16 مردادماه 1393، فیلم ها يا مقالات خود را به معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ارسال نمایند.

نظر شما