شناسهٔ خبر: 19178 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتخاب سه تن از روسای واحدهای دانشگاه آزاد تایید شد

انتخاب 3 تن از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، جلسه 750 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام روحانی برگزار شد.

ادامه ارائه گزارش پیشرفت اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: در ادامه ارائه گزارش پیشرفت اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش در جلسه قبل توسط وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش، ادامه این گزارش در جلسه امروز مطرح شد و اعضای شورا نیز به ارائه نکاتی در این زمینه پرداختند.

40 راهکار سند تحول آموزش و پرورش در اولویت اجرایی شدن  سال جدید قرار گرفتند

مخبر دزفولی گفت: رئیس جمهور در جمع بندی موضوع نسب به در اولویت قرار گرفتن 40 راهکار سند تحول آموزش و پرورش برای اجرایی شدن تاکید داشت و مقرر شد برای سال تحصیلی جدید این راهکارها توسط آموزش و پرورش اجرایی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: این راهکارها شامل مواردی نظیر اصلاح ساختار و تالیف کتاب های درسی و نیز تدوین برنامه ها و تجهیزات مرتبط با آن مانند فضا و تجهیزات لازم برای مدارس و تامین منابع انسانی مورد نیاز بود.

تاسیس حدود 100 پژوهش سرا در مجموعه مدارس کشور

وی افزود: تاسیس حدود 100 پژوهش سرا در مجموعه مدارس کشور که در سند تحول آموزش و پرورش به عنوان اصل مورد نیاز برای پژوهش محور شدن نظام تعلیم و تربیت آورده شده است از دیگر موارد مورد تاکید برای اجرایی شدن در سال جدید است.

مخبر دزفولی اظهار داشت: تدوین برنامه جامع ابتدایی، تدوین برنامه جامع متوسطه، تدوین برنامه جامع آموزش فنی و حرفه ای  و کارودانش و تدوین برنامه جامع پرورشی از برنامه های مهم است که مقرر شد برنامه ریزی و آماده سازی آن در سال جاری انجام پذیرد.

تجهیز مدارس به لحاظ فناوری اطلاعات

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تجهیز مدارس به لحاظ فناوری اطلاعات نیز از دیگر موارد مهم است که در میان 40 راهکار اجرایی دارای اولویت برای سال جدید تحصیلی قرار گرفته است.

به گفته عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در بخش های دیگری از سند تحول آموزش و پرورش نیز برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مواردی را مطرح کردند که مقرر شد در جلسات آینده شورا نیز بحث سند تحول مطرح شود و اگر به لحاظ ظرفیت ها و امکانات و علی الخصوص بودجه زیرساخت های لازم وجود داشت این موارد نیز در اولویت کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

تایید انتخاب سه تن از روسای واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بر اساس اساسنامه جدید مقرر شده بود که روسای واحدهای مراکز استان این دانشگاه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، يادآوري کرد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سعید جامه بزرگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان، شهریار عباسی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و نوذر قنبری به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

 

نظر شما