شناسهٔ خبر: 19222 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهرماه؛ رونمایی از مستند «چریک پیر» با محوریت زندگی شهید آبشناسان

مستند «چریک پیر» با پرداختن به زوایای مختلف زندگی امیر سرلشکر شهید حسن آبشناسان، اسطوره نبردهای نامنظم دوران دفاع مقدس، در حال ساخت است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ این مستند که با ابتکار عمل و پشتیبانی تیپ ۲۳ تکاور شهید شهرام‌فر در حال ساخت است، هم‌اکنون در مراحل تدوین و صداگذاری است و قرار است مهر ماه امسال رونمایی شود.

مستند چریک پیر با کارگردانی سید مسعود امامی و در ۳۵ دقیقه تهیه شده و در ضبط آن با برخی اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان شهید، امیر سرتیپ حسام هاشمی، امیر سرتیپ احمد دادبین، سرتیپ دکتر حسین محمدی و امیر سرتیپ احمد اسدی از همرزمان سرلشکر آبشناسان مصاحبه شده است.

مسعود امامی برای نمایش بهتر زوایای مختلف زندگی شهید آبشناسان و نیز بیان ملموس‌تر وقایع هشت سال دفاع مقدس، برخی از دوره‌های زندگی شهید را به شیوه انیمیشن بازسازی کرده است.

این مستند به شکل ویژه‌ای به بازگویی وقایع کمتر گفته شده عملیات قادر می‌پردازد و صحنه‌هایی از این عملیات هم‌اکنون در حال بازسازی است.

بنا به گفته کارگردان این مستند، «چریک پیر» قرار است عکس‌های دیده ‌نشده از دوره‌های مختلف زندگی شهید آبشناسان را برای اولین بار منتشر کند.

نظر شما