شناسهٔ خبر: 19231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«من زنده‌ام» با تقریظ رهبر معظم انقلاب منتشر شد

چهل و دومین چاپ از کتاب «من زنده‌ام» به همراه تقریظ رهبر معظم انقلاب منتشر شد. این اثر دربردارنده خاطرات معصومه آباد از روزهای اسارت در اردوگاه‌های مختلف عراق از جمله زندان الرشید است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ چهل و دومین چاپ از کتاب «من زنده‌ام» به همراه تقریظ مقام معظم رهبری بر این اثر از سوی انتشارات بروج منتشر شد. این اثر دربردارنده خاطرات معصومه آباد از دوران کودکی تا روزهای جنگ و سپس اسارت است. این نخستین کتابی است که در آن شرح کامل چگونگی اسارات چهار بانوی ایرانی در دست رژیم بعث روایت می‌شود. آباد در نخستین فصول کتابش به شرح روزهای شیرین کودکی خود در آبادان پرداخته تا از این طریق شناخت جامع و کاملی از شخصیت خود و خانواده فرا روی مخاطب قرار دهد.

وی در فصل‌های بعدی به وقایعی چون انقلاب، جنگ و در نهایت به دوران اسارت و آزادی پرداخته است. مهمترین و هیجان‌انگیزترین بخش اثر به دوران اسارات وی به همراه سه بانوی دیگر در روزهای ابتدایی جنگ به دست نظامیان عراقی می‌پردازد، وقایعی که خواندن هر یک از آنها اعجاب مخاطب را از صبر مبارزان و رزمندگان ایرانی برمی‌انگیزد. آباد در خلال این خاطرات، از کسانی یاد می‌کند که در زندان‌های الرشید و عنبر همانند او و دوستانش گرفتار و دربند بودند؛ خاطراتی از شهید تندگویان و ابوترابی.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی که چندی پیش بر این اثر نوشتن، فرمودند:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبائی‌ها و رنج‌‎ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.

این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب و بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.»

انتشارات بروج چاپ‌های چهل و دوم تا چهل و ششم این اثر را روانه بازار کتاب کرده است.

نظر شما