شناسهٔ خبر: 19265 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصویب وام 100 میلیون تومانی ساخت و خرید مسکن استادان

معاون اداری مالی وزارت علوم با بیان اینکه بزرگترین چالش این وزارتخانه را طرحهای عمرانی نیمه کاره عنوان کرد و از تصویب وام 100 میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن استادان در شورای پول و اعتبار، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، محمد حسین امید از فراهم شدن امکان قانونی تکمیل طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای دانشگاهها، موسسات آموزشی و پژوهشی توسط خیّرین خبر داد.

وی با اشاره به حجم وسیع طرحهای عمرانی نیمه کاره دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی، تامین اعتبار لازم برای تکمیل و راه اندازی این طرحهای عمرانی را بزرگترین معضل و چالش وزارت علوم در حوزه فعالیت های عمرانی عنوان کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت طرحهای عمرانی نیمه کاره دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی، اظهار داشت: با حجم اعتبارات عمرانی موجود و لحاظ نکردن تورم سالانه، تکمیل طرحهای عمرانی نیمه کاره دانشگاهها و موسسات آموزشی، پژوهشی حداقل بیست سال به درازا می کشد، در این صورت بسیاری از این طرحها قبل از تکمیل و راه اندازی فرسوده خواهند شد و عمر مفید استفاده از این طرحها به شدت کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم با اشاره به خدمات خیّرین در حوزه های مختلف، بهترین و مطمئن ترین راه برای تکمیل و بهره برداری از این طرحها و جلوگیری از فرسوده شدن آن را ورود و حضور خیّرین در این عرصه دانست.

امید با بیان اینکه در گذشته امکان و بستر قانونی لازم برای تکمیل طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی به دست خیّرین فراهم نبود، از ظرفیت ایجاد شده در بند (ح) تبصره 20 قانون بودجه سال 1393 و آئین نامه اجرایی آن خبر داد و یادآور شد که با تصویب این آئین نامه در هیات وزیران، بستر و امکان قانونی لازم برای حضور و مشارکت خیّرین در طرحهای عمرانی نا تمام با استفاده از تسهیلات بانکی فراهم شده است.

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم با دعوت از خیّرین برای حضور در عرصه آموزش عالی و تکمیل طرحهای عمرانی نیمه کاره، زیر ساختهای آموزش عالی کشور را جهت حضور خیّرین مناسب و آماده دانست.

به گزارش مهر، وی همچنین میزان تسهیلات جديد ساخت و خرید مسکن اعضای هیئت علمی را اعلام کرد.

امید در اين خصوص، اظهار داشت: تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعضای هیئت علمی که پیش از این به ترتیب 350 و 450 میلیون ریال بود، با پیشنهاد وزارت علوم و تصویب شورای پول و اعتبار به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: اعضای هیئت علمی متقاضی استفاده از تسهیلات مسکن می توانند طبق روال گذشته، با در دست داشتن معرفی نامه از دانشگاه / مؤسسه خود به ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه و در خواست خود را ارائه كنند.

نظر شما