شناسهٔ خبر: 19287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابخانه الکترونیکی حج آغاز به کار کرد

پایگاه اطلاع‌ رسانی بعثه‌ مقام معظم رهبری، همزمان با فراگیری شدن دوره‌های آموزشی زائران حج تمتع و به منظور دسترسی آسان و استفاده بهینه از تولیدات و منشورات در امور حج وزیارت، کتابخانه کاربردی حج وزیارت را راه‌اندازی کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی، مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: حج از دیرباز تاکنون از اهمیّت ویژه اى در بین مسلمانان برخوردار بوده است، همه ساله صدها هزار مسلمان مشتاق از گوشه و کنار جهان، بسوى سرزمین مقدس مکه و مدینه حرکت کرده، با تمامى سختی ها و مشقت ها خود را به میقات مى رسانند و لبیک گویان آماده انجام فریضه حج مى شوند.

وی افزود: امسال نیز از جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۱ هزار زائر ایرانی در قالب کاروان‌های متعدد به حج تمتع اعزام می‌شوند که به منظور دسترسی آسان و سریع زائران به مناسک و معارف حج، کتابخانه کاربردی حج ویژه زائران حج تمتع راه اندازی کردیم.

مدیر این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به انتخاب ۴۰ عنوان کتاب کاربردی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت منتشر شده است که در کتابخانه تخصصی حج وزیارت به صورت الکترونیکی برای کاربران قابل دریافت است، اما با توجه به اهمیت موضوع و آشنایی بیشتر زائران با کتاب‌های مناسب با ایام حج تمتع، کتابخانه کاربردی را راه‌اندازی کردیم.

وی به موضوعات کتاب‌های کتابخانه کاربردی اشاره کرد و گفت: در این کتابخانه در موضوع اسرار و معارف ۱۰ عنوان، تاریخ و اماکن ۸ عنوان، پاسخ به شبهات ۸ عنوان، احکام مناسک ۷، سیاسی اجتماعی ۲، حدیث و ادعیه ۳ و حکایات و سفرنامه ۲ عنوان کتاب قرار داده شده است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: همچنین فایل متن موبایلی این چهل کتاب با پسوند جاوا، EPUb، PDF، Ghm در کتابخانه کاربردی قرار داده شده است تا زائران عزیز بتوانند با دریافت فایل این کتاب‌ها به راحتی مناسک و معارف حج را بیاموزند.

برای مطالعه و دریافت فایل متنی کتاب‌های کتابخانه کاربردی حج اینجا کلیک کنید.

پژوهشگران و کاربران انجام کارهای پژوهشی و علمی خود می‌توانند به کتابخانه تخصصی حج وزیارت مراجعه کنند.

نظر شما