شناسهٔ خبر: 19288 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سوره مهر کتاب «دست خدا» را منتشر کرد

خاطرات خودنوشت قاسمعلی زارعی همرزم شهید حاج ستار ابراهیمی (همسر شهید ابراهیمی در کتاب «دختر شینا» روایت زندگی خود را بازگو کرده است) با عنوان «دست خدا» توسط سوره مهر منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ زارعی  درباره این کتاب گفت: انگیزه من برای نوشتن کتاب به سال ۷۸ و در بازدید از مناطق عملیاتی بر‌می‌گردد که احساس کردم باید نقش شهدا و رزمندگان دلاوری را که در دفاع مقدس گمنام مانده‌اند، بازگو کنم.

وی درباره محتوای کتاب افزود: کتاب دارای سه بخش است که بخش نخست مربوط به حضور من در جنگ به عنوان یک بسیجی ساده است، بخش دوم مربوط به فعالیت من در تیپ انصار در سال ۶۳ است و بخش پایانی کتاب نیز به مسئولیت من در بنیاد تعاون سپاه اشاره دارد.

زارعی همچنین به نقش حاج ستار ابراهیمی که همسرش در کتاب «دختر شینا» روایت زندگی خود را بازگو کرده اشاره کرد و گفت: حاج ستار ابراهیمی به عنوان فرمانده مستقیم من در گردان ۱۵۵ لشکر انصار است که بیشترین خاطرات را از ایشان در این کتاب نقل کرده‌ام. حتی لحظه شهادت وی را نیز در کتاب بازگو کرده‌ام. شجاعت و ساده زیستی حاج ستار ابراهیمی به راستی زبانزد است که من به این موارد در کتاب پرداخته‌ام.

این نویسنده همچنین به عنوان کتاب اشاره کرده، گفت: خواننده با خوانش این اثر در جای جای کتاب دست خدا و تقدیر الهی را احساس خواهد کرد، در واقع من بر این باور  هستم که دست خدا در تمام لحظات جنگ همراه من بوده است.

وی در پایان افزود: سعی کرده‌ام در بیان خاطرات صداقت داشته واز غلو و مبالغه بپرهیزم،؛ لذا شجاعت، دلیری و حتی ترس و وحشت در جنگ را صادقانه بیان کرده‌ام که فکر می‌کنم از این جهت برای مخاطب جذاب باشد.

 

نظر شما