شناسهٔ خبر: 19295 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار زندگینامه شهدای انقلاب اسلامی ایران به زبان عربی در کویت

زندگینامه تعدادی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی ایران به زبان عربی ترجمه و توسط موسسه فرهنگی ثارالله کویت چاپ و منتشر شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ زندگینامه تعدادی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی ایران به زبان عربی ترجمه و توسط موسسه فرهنگی ثارالله کویت چاپ و منتشر شده است. در این کتاب که به شهید عماد مغنیه سردار دلاور حزب الله لبنان اهداء شده است، بیوگرافی شهیدان نواب صفوی، عباس بابایی، مصطفی چمران، احمد کاظمی ، محمد بروجردی، حمید باکری، حسین خرازی، میثم شکوری، حجت الاسلام عبدالله میثمی ، مهدی باکری و عباس کریمی به زبان عربی ترجمه و همراه با عکس رنگی آنان به زیور طبع آراسته شده است.

در مقدمه این کتاب تحت عنوان "شهیدی از شهید دیگر سخن می‌گوید" بیانات آیت الله دکتر مطهری پیرامون جایگاه شهید در اندیشه اسلامی، مقام شهدا در قرآن کریم، اهمیت جهاد فی سبیل الله، قداست تربت آرامگاه شهدا و ضرورت بزرگداشت و احیای سیره شهدا بیان شده است.

علاوه بر شهدای انقلاب اسلامی و بمنظور تاکید بر الهام گرفتن ظلم ستیزان دیگر کشورها از نهضت امام خمینی (ره) سیره معطر شماری از شهدای حزب الله لبنان مانند شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله و شهید راغب حرب در این کتاب درج شده است.

در فصل دیگر این کتاب که در ۲۵۵ صفحه با چاپ نفیس منتشر شده دیدگاه حضرات امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه ای، آیت الله محمد باقر صدر و شهید سید عباس موسوی درباره مقام شهادت، درجه رفیع شهدا، میزان عشق جوانان ولایت مدار به شهادت منعکس شده است.

نظر شما