شناسهٔ خبر: 19302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره آثار برتر میان رشته ای قرآنی

برگزیدگان نخستین جشنواره آثار برتر میان رشته ای قرآنی در بخش کتاب و پایان نامه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم معرفی شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ در بیانیه این جشنواره که به معرفی نفرات برگزیده اختصاص داشت، آمده است: با مد نظر قرار دادن ۱۰ ملاک از مبنای ۱۰۰ امتیاز ارزیابی شد و کتاب «زبان قرآن، با نگاهی به چالش های کلامی تفسیر» از ابوالفضل ساجدی به عنوان کتاب شایسته تقدیر برگزیده شد.

در بخش پایان نامه برتر نیز آمده است: ۲۰۶ اثر فراخوان پایان نامه میان رشته ای با مد نظر قرار دادن سه شاخصه محتوای کلی، روش تحقیق و شکل از مبنای ۱۰۰ امتیاز ارزیابی شدند.

با مد نظر قرار دادن شاخصه ها و ملاک های یادشده، داوری آثار در مرحله نخست انجام پذیرفت که در مرحله اول ۱۰۶ پایان نامه انتخاب شد ؛ در مرحله دوم نیز ۱۴ پایان نامه و در مرحله پایانی هم ۶ پایان نامه ذیل برتر شدند:

- زیبایی شناسی سوره الرحمن اثر سپیده یاقوتی از دانشگاه الزهرا در رشته پژوهش هنر؛ رتبه اول

- جنگ نرم و راهکارهای مقابله با آن در قرآن و حدیث اثر ابوذر خیراندیش از دانشگاه تهران در رشته علوم قرآن و حدیث؛ رتبه دوم

- تصویرسازی های قرآن از قرآن اثر سعیده محمودی از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در رشته تفسیر قرآن مجید؛ رتبه سوم

- اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث اثر مرتضی رخیده دخت از دانشگاه علوم اسلامی رضوی در رشته علوم قرآن و حدیث؛ شایسته تقدیر

- الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی اثر حسین سراج از دانشگاه آزاد اسلامی در رشته علوم و قرآن حدیث؛ شایسته تقدیر

- راهکارهای کارآمدسازی آموزه های قرآن برای تعلیم و تربیت قرآنی کودکان اثر سمیه محمدی از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در رشته علوم و فنون قرآن؛ شایسته تقدیر شدند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا پایان تیرماه جاری از ساعت ۱۸ تا ۲۴ برای بازدید عموم در باغ موزه دفاع مقدس دایر است.

نظر شما