شناسهٔ خبر: 19310 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت سریال درباره فرمانده سپاه

پرویز شیخ طادی کارگردان مجموعه تلویزیونی «کابوس نتانیاهو» معتقد است شهید تهرانی مقدم دانشمند زمان خود بود و فعالیت های زیادی را در زمینه تخصص خود انجام داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ پرویز شیخ‌طادی کارگردان سریال «کابوس نتانیاهو» درباره وضعیت تولید این پروژه عظیم تلویزیونی گفت: مراحل تحقیق و نگارش این مجموعه تلویزیونی آغاز شده ولی ساخت سریال درباره ابعاد شخصیتی شهید تهرانی مقدم نیازمند تحقیقات فراوان است. با برنامه ریزی های انجام شده مراحل  تحقیق و نگارش فیلمنامه زندگی شهید تهرانی مقدم پنج تا نه ماه در نظر گرفته شده است که اگر همه چیز خوب پیش برود از ماه ششم پیش‌تولید سریال را آغاز خواهم کرد.

شیخ طادی ادامه داد: این مجموعه یک پروژه عظیم خواهد بود که داستان از زمان کودکی تا شهادت این شهید والامقام روایت می‌شود.

کارگردان فیلم «سینه سرخ» درباره شناختش نسبت به شهید تهرانی مقدم و پذیرفتن کارگردانی این مجموعه تلویزیونی توضیح داد: شهید تهرانی‌مقدم یکی از مفاخر و دانشمندان معاصر بود که به درجه والای شهادت نائل آمد. او شهیدی بود که در میان اطرافیان شناخته‌شده بود و شخصیت بزرگی داشت. او جزو متخصصان در حوزه خودش بود که سال‌ها در جبهه های حق علیه باطل به مبارزه پرداخت و در نهایت در سال ۹۰ به درجه والای شهادت نائل آمد.  

شیخ طادی درباره همکاری سپاه با این پروژه گفت: قطعا اگر سپاه پاسداران جلو نیامده بود و پیش قدم نمی شد بعید بود که این سریال ساخته شود. بودجه های دولتی ما در زمینه اقدامات فرهنگی چیزی شبیه شوخی است در نتیجه این مجموعه با مشارکت و حمایت سپاه پاسداران جلوی دوربین خواهد رفت.

کارگردان فیلم «روزهای زندگی» در پایان درباره این که سریال در چه شهرهایی فیلمبرداری خواهد شد؟ گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و زمانی که وارد پیش تولید بشویم مشخص خواهد شد، اما قطعا به شهرهای مختلف سفر خواهیم داشت چون شهید تهرانی مقدم در شهرهای زیادی از کشور در زمان های مختلف حضور داشت.

شهید حسن تهرانی مقدم از فرماندهان دوران جنگ عراق و ایران و فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بر اثر انفجار در پادگان امیرالمؤمنین در شهرستان ملارد به همراه جمعی دیگر از پرسنل به شهادت رسید.  

پرویز شیخ طادی کارگردان، سید محمود رضوی تهیه‌کننده و از تاجبخش فنائیان سرپرست نویسندگان این مجموعه تلویزیونی هستند. این سریال به سفارش سیمافیلم و با مشارکت سپاه برای شبکه سه ساخته می‌شود.

نظر شما