شناسهٔ خبر: 19318 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌تولید «آه و آیینه» شهریور آغاز می‌شود

کارگردان تله‌فیلم «آه و آیینه» از ساخت این اثر با محوریت یک روحانی و داستان‌های مرتبط با زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی وی خبر داد و گفت که قرار است پیش تولید آن را در شهریور ماه شروع کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عباس رافعی درباره تله‌فیلم «آه و آیینه» که قرار است آن را با حمایت سیمافیلم بسازد، گفت: فیلمنامه این اثر را جابر قاسمعلی نوشته است که من پیش از این در کارهایی چون «جنایت و مکافات» و «جاده‌های سبز شمالی» با وی همکاری داشتم.

وی ادامه داد: «آه و آیینه» که به اشتباه در رسانه‌ها با نام «آیینه‌های روبرو» عنوان شده بود درباره یک روحانی است که کارشناس مذهبی تلویزیون است و از طریق برنامه‌های تلویزیون توصیه‌ها و رهنمودهایی برای زندگی مردم دارد که چندان برای خودش کارساز نیست. این نام هم بر این اساس انتخاب شد که آهی شخصیت اصلی فیلم در آیینه می‌کشد.

کارگردان فیلم سینمایی «آزادراه» بیان کرد: در ادامه داستان زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی این روحانی با مجلس شورای اسلامی، مصیبت درگذشت فرزندش و همچنین مسایل تلویزیون پیوند می‌خورد.

وی با بیان اینکه این فیلمنامه بیشتر ظرفیت یک فیلم سینمایی را داشت، افزود: اگر بنیادهای سینمایی حمایت می‌کردند فیلمنامه این ظرفیت را داشت که در سینما ساخته شود چون ویژگی‌های یک اثر سینمایی را دارد و برای این مدیوم بهتر بود.

کارگردان سینمایی «فصل فراموشی فریبا» درباره فیلمنامه «آه و آیینه» توضیح داد: این فیلمنامه را جابر قاسمعلی به سفارش من نوشت. نگارش آن حدود ۶ ماه به طول انجامیده است و بعد از آن رضا کیانیان که قرار بود ابتدا نقش اصلی این فیلم را بازی کند پیشنهادهای برای فیلمنامه ارائه کرد.

رافعی در پایان با بیان اینکه پیش‌تولید این کار را در شهریور ماه آغاز خواهد کرد، درباره حال و هوای این کار و مقایسه آن با دیگر آثارش که با محوریت یک روحانی ساخته شده است، گفت: این یک اثر جدی و تراژیک است. شاید این فیلم حال و هوایی شبیه به «آزاد راه» را داشته باشد از این حیث که مصیبت و مرگ باعث خواهد شد که چشم آدم‌ها روی بسیاری از حقایق باز شود.

 

نظر شما