شناسهٔ خبر: 19356 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سند ملی توسعه هنر تدوین شد

رئیس دانشگاه هنر اصفهان از تدوین سند ملی توسعه هنر خبر داد و گفت: این سند با همکاری یکی از موسسات تدوین شده و به وزارت علوم ارایه شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر فرهنگ مظفر درخصوص آخرین وضعیت بازنگری دروس و سرفصل های هنر در مقاطع مختلف تحصیلی که از طرف وزارت علوم بر عهده دانشگاه هنر اصفهان گذاشته شده بود، گفت: دانشگاه در این زمینه دو قرارداد با وزارت علوم داشت، قرارداد اول را تحویل دادیم و اکنون در پروسه تصویب است.

وی ادامه داد: اعتبار بخشی از قرار داد دوم پرداخت شده بود و در دولت جدید نیز یک پرداخت صورت گرفته است و تا کنون از ۸۰ رشته ای که در مقاطع مختلف موظف به بازنگری بودیم ۵۰ رشته را تحویل داده ایم و ۳۰ رشته باقی مانده که آنها نیز در حال تدوین هستند.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان افزود: یک "سند ملی توسعه هنر" با همکاری یکی از موسسات تدوین کرده بودیم و آن را به وزارت علوم ارایه کردیم که قرار شد مابقی را نیز تکمیل کرده و ارسال کنیم.

وی ادامه داد: تمام رشته ها در تمام مقاطع و گروه های هنر، منهای موسیقی و تئاتر بازنگری شده اند و بالای ۵۰ رشته جدید در گروه هنر طراحی شده است که می توان به رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد که یک رشته بود و امروز ما آن را به ۶ گرایش تبدیل کردیم.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان افزود: هنر اسلامی، هنر معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی، نقاشی کودکان، فرهنگ و تمدن هنر ایرانی اسلامی، اقتصاد و کارآفرینی هنر موزه داری و خیلی رشته های جدید دیگری طراحی کردیم.

وی تاکید کرد: با بازنگری های صورت گرفته یک تحول اساسی در رشته هنر ایجاد شده است و ما آمادگی داریم مانند دوره قبل با حضور مسئولان وزارت علوم یک کنفرانس برگزار کرده و در این زمینه توضیحات لازم را ارایه و بازنگری ها را با سیاست های جدید انجام دهیم .

نظر شما