شناسهٔ خبر: 19362 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجمع اعتراضی هنرمندان تئاتر در معاونت هنری وزارت ارشاد

هنرمندان تئاتر کشور در اعتراض به تبعیض میان هنرمندان، معوقات مالی سال ۹۲، عدم حمایت از آثار نمایشی و... در معاونت هنری وزارت ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی تجمع کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ هنرمندان تئاتر کشور امروز، ۳۱ تیر ماه ۹۳ در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها، حمایت نشدن گروه‌ها و تبعیض میان اختصاص سالن‌های نمایشی و مطالبات مالی،‌ عدم حمایت مناسب از سوی مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر در مقابل معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی تجمع کردند.

این اقدام که توسط هنرمندان تئاتر در عرصه‌های مختلف هم چون بازیگران، کارگردانان، عکاسان، طراحان صحنه و لباس، طراحان نور ، منشی صحنه ، عوامل روابط عمومی و تبلیغات و... صورت گرفت، برخی هنرمندان علت این اعتراض‌ها را ناتوانی علی مرادخانی در سمت معاون هنری وزیر ارشاد و پس از او حسین طاهری می‌داتند و همه مشکلات فعلی که امروز هنرمندان به آن اعتراض دارند حاصل کنار زدن هنرمندان و مدیران فعال و دلسوز تئاتر است، در مقابل اما اختصاص بودجه و سالن به برخی افراد خاص است. در همین راستا روز گذشته نیز قطب‌الدین صادقی از هنرمندان پیشکسوت در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر کرد نقدی جدی به عملکرد معاونت هنری داشت و گفت:«آقایان لطفا توضیح دهند در این شرایط و با این همه فشار، کمبود و محرومیت، با چه منطق، برنامه، معیار، شناخت و ضرورتی به این نتیجه رسیده‌اند که تنها چند تن خاص‌اند که شایسته خوردن چلوکباب‌اند؟ اعتراف کنیم – دست‌کم در هنر – تدبیر و امید معنای دیگری دارد!»

هر چند قطب‌الدین صادقی از نام‌بردن افراد خاص مورد حمایت علی مرادخانی نام نبرده‌ است، اما با بردن نام‌ نمایش‌هایی از جمله «هیولا خوانی»، «دل سگ»، «خشکسالی و دروغ»،‌ «آرش و ساد»، «روزهای آخر اسفند»، «ترانه‌های محلی»، «سیستم گرون هلم»، «دن کامیلو»، «هیپو فیز» و... مشخص است منظور این هنرمند پیشکسوت تئاتر چیست. او در بخشی از این یادداشت می‌گوید:«چند سوگلی با روابط، مناسبات و دوستان خاصی که دارند سکاندار اصلی و ساکنان همیشگی چند سالن محدود تهران شده‌اند و صدها گروه با خشم و ناباوری از دور نظاره‌گر این بلبشو ناشی از مدیریت پر از انحصار و اشتباه و ندانم‌کاری‌ هستند.» اما گویا امروز هنرمندان تئاتر دیگر نتوانستند خشم خود را فرو خورند و در اقدامی اعتراضی در جلوی درب معاونت هنری ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی تجمع کردند.

 

نظر شما