شناسهٔ خبر: 19375 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پذیرش 12 هزار نفر در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج سه آزمون مهم کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و کنکور نیمه متمرکز دکتری گفت: نتایج آزمون نیمه متمرکز دکتری تا پیش از 10 شهریور ماه اعلام می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر ابراهیم خدایی افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر برای مصاحبه کنکور نیمه متمرکز معرفی شدند و در نهایت ۱۲ هزار نفر به عنوان قبولی معرفی می شوند.

وی درباره پردیس های خودگردان و پذیرش دانشجوی دکتری در این حوزه گفت: برخی از دانشگاه ها هم در آزمون نیمه متمرکز پذیرش دانشجوی دکتری سال ۹۳ و هم در آزمون پردیس های خودگردان، ظرفیت اعلام کرده اند که بر اساس ابلاغ وزارت علوم باید میان ظرفیت دوره روزانه و ظرفیت دوره خودگردان تعادل وجود داشته باشد.

خدایی یادآور شد: دانشگاهها نتایج مصاحبه های دکتری را به تدریج به سنجش اعلام می کنند و ما پیش بینی می کنیم که تا ۱۵ مردادماه نتایج مصاحبه ها به ما اعلام شده باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۳ گفت: نتایج اولیه کنکور و مراحل انتخاب رشته در نیمه اول مردادماه اعلام خواهد شد اما با توجه به تعطیلات عید فطر و لزوم اطلاع رسانی به داوطلبان نتایج پس از ۱۰ مردادماه اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری هم از ۱۵ مردادماه خواهد بود.

خدایی درباره کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۳ نیز یادآور شد: نتایج کنکور ارشد سال ۹۳ قبل از ۱۰ شهریورماه اعلام خواهد شد.

نظر شما