شناسهٔ خبر: 19399 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پایان شهریور تمامی مطالبات هنرمندان پرداخت می‌شود

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان شهریور ماه مطالبات پرداخت می‌شود و با نمایش‌هایی که از ابتدای امسال اجرا شده‌اند، قرارداد بسته ‌می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از اینکه هنرمندان با پیشنهادش برای ملاقات چند نماینده از هنرمندان در اتاقش مواجه شد، با حضور در تالار رودکی گفت: رمتاسفانه من یک بار این موضوع را مطرح کردم اما دوستان ناراحت شدند، اما وقتی به معاونت هنری آمدیم با وضعیتی مواجه شدیم که زیاد مطلوب نبود و هیچ زیرساختی وجود نداشت . بنده زمانی که از این معاونت در سال ۸۳ رفتم، ۱۸ میلیارد تومان بود،‌ اما الان بودجه ۲۲.۵ میلیارد تومان است، در همان زمان بودجه سینمایی کشور ۶ میلیارد تومان بود اما الان بودجه آن‌ها ۹۵ میلیارد است.

معاون هنری ارشاد با بیان اینکه من با آرزوی اینکه می‌توانیم بودجه‌ای ۱۲۲ میلیاردی در معاونت داشته باشیم آمدم، اظهار داشت: پس از بررسی دقیق متوجه شدیم که بدهی معاونت هنری ۱۰ میلیارد است که از سال ۸۹ مانده است. اما واقعیت این است که پایه بودجه‌ای وزارت ارشاد ضعیف است باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و به مهم‌ترین مسئله که بدهی‌ها است بپردازیم.

وی تصریح  کرد: سال گذشته براساس طرحی که معاون اول رئیس جمهور ارائه کرد بخشی از بدهی‌های ما را پذیرفتند و قرار شد تا آن را بپردازند که طبق وعده جهانگیری، ۴ میلیارد تومان از این بدهی‌ها امسال پرداخت می‌شود. آرزوی مدیر کل هنرهای نمایشی و هنرمندان افزایش ۵ برابری بودجه تئاتر است اما واقعیت این است که بودجه‌های دولتی سالیانه ۲۰ درصد بیشتر افزایش ندارند و مثلا برای سال آینده نهایتا این بودجه می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند. در حال حاضر هم ما ۲ میلیارد و صد میلیون تومان پول گرفته‌ایم که ۹۰۰ میلیون تومان آن به تئاتر داده شد و امروز نیز ۱ میلیارد قرار است به حساب ما بیاید که سعی می‌کنم ۳۰۰ میلیون آن را به این بدهی‌ها اختصاص دهم.

مرادخانی در پاسخ به اینکه در چه زمان مشخصی مطالبات هنرمندان پرداخت می‌شود اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه مطالبات پرداخت می‌شود و با نمایش‌هایی که از ابتدای امسال اجرا شده‌اند، قرارداد بسته ‌می‌شود. البته از بدهی ما ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌ماند که سعی می‌کنیم در نیمه دوم امسال پرداخت کنیم. من شورای حمایت را قبول دارم، چراکه این شورا فضای مناسبی است که در آن بررسی به خوبی مسائل کارشناسی می‌شود. متاسفانه مشکل ما در شورای حمایت نبود بودجه است چون گاهی تخصیص صورت می‌گیرد، اما خزانه دولت پول ندارد.

نظر شما