شناسهٔ خبر: 19406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایندگان ناظر بر رسانه ملی و هیئت نظارت بر مطبوعات امروز انتخاب می‌شوند

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، رسائی و نبویان برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات و کیایی نژاد، نوباوه وطن، جعفرپور و شجاعی کیاسری برای عضویت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به عنوان کاندیداهای کمیسیون فرهنگی به صحن علنی معرفی شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، سیدعلی طاهری در تشریح جلسه عصر دیروز، سه شنبه ۳۱ تیرماه کمیسیون فرهنگی گفت: با توجه به اینکه زمان حضور نمایندگان عضو فعلی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و هیئت نظارت بر مطبوعات مرداد ماه به پایان می رسد، طبق آیین نامه داخل مجلس باید در آخرین جلسه پیش از مرداد ماه انتخابات جهت معرفی اعضای جدید صورت گیرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس، افرادی که متقاضی عضویت در این سمت ها هستند باید امروز در کمیسیون فرهنگی ثبت نام می کردند که امروز این ثبت نام انجام شد و متقاضیان در جلسه عصر کمیسیون فرهنگی حاضر شدند.

وی افزود: رئیس کمیسیون به هر یک از متقاضیان زمانی حدود ۵ دقیقه اختصاص داد تا رزومه ای از سوابق خود بیان کنند که هر یک از متقاضیان شرح سوابق خود را مرتبط با سمت مورد نظر بیان کردند.

طاهری در ادامه گفت: بعد از استماع شرح سوابق متقاضیان از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی، آقایان رسائی و نبویان به عنوان کاندیداهای کمیسیون فرهنگی برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات و آقایان کیایی نژاد، نوباوه وطن، جعفرپور و شجاعی کیاسری برای عضویت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به صحن علنی معرفی شدند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: صبح فردا در صحن علنی اسامی کاندیداهای کمیسیون فرهنگی اعلام خواهد شد و در نهایت نمایندگان مجلس رأی گیری کرده و یک نفر را برای عضویت هیئت نظارت بر مطبوعات و دو نفر را برای عضویت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما انتخاب خواهند کرد.

جلسه امروز کمیسیون فرهنگی صرفا با محوریت انتخابات مذکور برگزار و ادامه بررسی پیش نویس طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر به بعد از تعطیلات تابستانه مجلس موکول شد.

نظر شما