شناسهٔ خبر: 19409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه «رویای مارسل» کامل می‌شود

مسعود اطیابی کارگردان سینمای ایران از مذاکرات اولیه با مسئولان صدا و سیما برای دوبله و پخش فیلم «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» با موضوع مقاومت مردم فلسطین و لبنان خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مسعود اطیابی کارگردان پروژه سینمایی «رویای مارسل» گفت: این روزها در حال پیش‌تولید فیلم هستیم و دلیل طولانی شدن آن هم این است که تمرکزم را روی فیلمنامه گذاشتم و با جدیت بیشتری در حال کامل کردن آن هستم.

وی درباره مضمون فیلم و فیلبمرداری آن توضیح داد: مضمون اصلی «رویای مارسل» یک کمدی اجتماعی و خط اصلی قصه در مورد سبک زندگی ایرانی - اسلامی است. ما از ابتدا تصمیم داشتیم که این فیلم را با توجه به موضوع و مضمون در برزیل فیلمبرداری کینم و به همین دلیل با امیر پروین حسینی تهیه کننده فیلم، سفری به کشور برزیل داشتیم تا مقدمات تولید این فیلم را فراهم کنیم.

اطیابی ادامه داد: بحث هایی پش آمده بود که ما قرار است هم زمان با جام جهانی فلیمبرداری را در برزیل آغاز کنیم که باید بگویم موضوع این فیلم اصلا ارتباطی با جام جهانی فوتبال نداشت و ما در این مقطع زمانی به این کشور سفر نکردیم.

این کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت فیلم «ریسمانی نزدیک تر از رگ» که به موضوع فلسطین و غزه اختصاص دارد و پیش از این در لبنان اکران شده ولی فرصت اکران در ایران را نیافته است، گفت: طی صحبت های اولیه با مقامات صدا و سیما قرار است این فیلم دوبله شود و در همین روزها از تلویزیون پخش شود اما هنوز این مساله قطعی نشده و فقط توافقات ضمنی صورت گرفته است.

وی درباره اکران خارجی فیلم «خاک و مرجان» که با موضوع افغانستان ساخته و پیش از این در ایران اکران شده است، گفت: در ابتدا قرار بود که این فیلم را در لبنان اکران کنیم که به دلایل مسائل امنیتی این اتفاق نیفتاد و فقط توانستیم این فیلم را در کشور افغانستان روی پرده ببریم که با خبر شدم این فیلم در کشور افغانستان مورد استقبال عمومی واقع شده است و نقدهایی را برای این فیلم نوشته اند.

«خاک و مرجان» آخرین ساخته مسعود اطیابی است که در سینماهای ایران اکران شد. «خاک و مرجان» یک ملودرام اجتماعی است که به مسایل روز افغانستان می‌پردازد و داستانی شخصیت‌محور دارد و زندگی یک خانواده افغانی را در قاب تصویر روایت می‌کند.

 اطیابی در این فیلم از بازیگران معروف افغانی برای ایفای نقش‌ها بهره برده است. این فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است و در جشنواره سی و یکم فیلم فجر به نمایش در آمد.

هم چنین فیلم «ریسمانی نزدیک‌تر از رگ» آخرین ساخته مسعود اطیابی با محوریت بیداری اسلامی در منطقه به شرح زندگی ۱۶ ساله مردم در لبنان و فلسطین می‌پردازد. بازیگران این فیلم همگی از کشور لبنان هستند و زبان اصلی این فیلم عربی است.

نظر شما