شناسهٔ خبر: 19442 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیأت اسلامی هنرمندان در حمایت از مردم غزه بیانیه صادر کرد

شب گذشته جلسه افطاری هیأت اسلامی هنرمندان با حضور هنرمندانی چون جمال شورجه، جهانگیر الماسی، جواد شمقدری و احمد میرعلایی و ... برگزار شد. در این برنامه هنرمندان در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ شب گذشته در دوره جدید جلسات اعضای اصلی هیأت اسلامی هنرمندان در سال ۹۳ چهارمین جلسه این مجموعه با حضور اعضا به صرف افطار برگزار گردید.

در این جلسه اعضا ضمن بحث و گفت‌وگو در زمینه مسائل  فرهنگی، هنری و اوضاع منطقه‌ای جهان اسلام، لزوم توجه ویژه و هر چه بیشتر مسئولین فرهنگی هنری را به دغدغه‌های مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار دادند و ابراز امیدواری کردند مدیران فرهنگی دولت در مسیر حرکت خویش بصیرت فرهنگی پیشه کنند.

در ادامه نیز ضمن تاکید بر لزوم توجه عملی هنرمندان به موضوعات بین المللی، جهان اسلام و جریان مقاومت اسلامی، در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه بیانیه‌ای از سوی اعضا به شرح ذیل صادر گردید.

بسم الله الرحمن الرحیم

واذا الموؤدة سئلت *بای ذنب قتلت

این کودکان معصوم، این زنان مظلوم، و این پیران بی‌نوا؛ مگر چه می‌خواهند که این گونه ناجوانمردانه و وحشیانه به خاک و خون کشیده می‌شوند؟ اینان گناه‌شان چیست که باید جور حرص و طمع و آز پایان ناپذیر جنگ سالاران قدرتمدار را به دوش کشیده، طعمه گرگان مردم نمایی شوند که خواب آشفته تسلط بر جهان و سیطره بر نیل تا فرات را می‌بینند؟ آیا درک حق حیات مردم بی‌پناه غزه و فلسطین، و حق درمان درد‌ها و زخم‌های عمیق آنان، و حق آرامش و سکونت در زیر سقف خانه‌های موروثی وطنشان، این قدر برای مدعیان حقوق بشر ثقیل و سنگین است که متجاوزان خونخوار اسرائیلی از بی‌گناهان مورد تهاجم تمیز داده نمی‌شود، و در این واقعه عظیم یا سکوت کرده، یا هردو سوی ماجرا به آرامش و خویشتن داری دعوت می‌شوند، و یا با وقاحت تمام برای مظلومیت متجاوزان صهیونیست اشک تمساح ریخته می‌شود؟

بی‌تردید ضرورت تبیین مرزهای حق و باطل و تشخیص قبیله متجاوز از امت مورد تهاجم، مسئولیت غیر قابل انکار همه اندیشمندان و صاحب نظران آزاده جهان و قاطبه هنرمندان فرهیخته و بصیر ایران اسلامی است که همواره در کنار مظلومان و در برابر ظالمان ایستاده، پرچم مقاومت بر افرازند و نور امید به تطهیر سرزمین قدس از لوث وجود صهیونیسم غاصب را در دل مظلومان جهان همچنان روشن بدارند. هیأت اسلامی هنرمندان به نمایندگی از سوی هنرمندان متعهد و دینمدار، ضمن دعوت از آحاد مردم به ویژه هنرمندان عرصه‌های گوناگون هنر به حضور ذر راهپیمایی روز جهانی قدس، حمایت خود را از مظلومان فلسطین و بی‌پناهان غزه، تا محو غده سرطانی اسرائیل از صفحه روزگار اعلام می‌دارد.

حسبنا الله و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر / هیأت اسلامی هنرمندان

در این جلسه افرادی همچون جمال شورجه، جهانگیر الماسی، جواد شمقدری، علیرضا سربخش، سیدهادی منبتی، حبیب اله بهمنی، سیداحمد میرعلایی، ابراهیم اصغری، راضیه تجار، محسن محسنی نسب، انسیه شاه حسینی، شفیع آقامحمدیان، علی درخشی، صادق اسکندرپور، هاشم میرزاخانی، حسین طلابیگی، حسن علیمردانی، محمدتقی فهیم، اکبر حر، سیداحمد حسنی مقدم، روح الله شمقدری، حسینعلی حقگو لیالستانی و... حضور داشتند.

نظر شما