شناسهٔ خبر: 19445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن تولد 20 سالگی دریم ورکز انیمیشن

در جشن باشکوهی که به مناسبت بیست سالگی کمپانی دریم ورکز انیمیشن برگزار شد، ارکستر سمفونیک لس‌آنجلس و ارکستر هالیوود بول به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کمپانی دریم ورکز انیمیشن سالگرد بیست سالگی خود را در سالن هالیوود بول برگزار کرد. ارکستر سمفونیک لس‌آنجلس و ارکستر هالیوود بول به رهبری توماس ویلینز مسئولیت اجرای موسیقی این جشن را بر عهده داشتند. بیش از 30 هزار نفر در این جشن حضور به هم رساندند تا در حین تماشای کلیپ‌هایی مختلف از فیلم‌های دریم ورکز، آهنگ‌های این دو ارکستر را با همراهی جک بلک و آهنگسازان بزرگی مانند هانس زیمر و الکساندر دسپلا گوش کنند.

بیل داماشک مدیر ارشد بخش خلق انیمیشن کمپانی دریم وورکز گفت: دریم وورکز تا به حال روزی مانند این به خود ندیده است.

زیمر که به نظر می‌رسید از اینکه می‌بیند دریم ورکز بعد از بیست سال چقدر راه طی کرده خوشحال است، گفت: من به خاطر اینکه از روی صحنه رفتن می‌ترسیدم تبدیل به آهنگساز فیلم‌های سینمایی شدم. موقعی را یادم می‌آید که بیشتر رویاپردازی می‌کردیم تا کار و برای خود اسمی نداشتیم. حالا می‌توانیم در هالیوود بول اجرا و در تالار کنسرت دیزنی تمرین کنیم. اگر می‌خواهید یک گروه موسیقی گاراژی داشته باشید، گاراژ خوبی هم داشته باشید بد نیست!

در این نمایش‌ها همچنین آثاری از جان پاول، آلن سیلوسترای و دنی الفمن نیز پخش شدند. هری گرگسون-ویلیامز آهنگ‌ساز که از همکاران قدیمی زیمر است، در حالیکه کار با او در فیلم «شاهزاده مصر» را به یاد می‌آورد، گفت: فیلم‌های دریم ورکز طبیعتی لذت‌بخش دارند که فوق‌العاده است. خیلی کم پیش می‌آید که کند باشند و همیشه رنگارنگ هستند.

داماشک در پاسخ به اینکه زیمر و جفری کاتزنبرگ با همکاری‌های خودشان چه احساساتی را منتقل می‌کنند؟ گفت: جفری که مطمئنا همیشه حالتی شاد و سرزنده دارد. هانس هم که آلمانی است! اما او هم لذت و احساسات و نحوه بیرون کشیدن آن‌ها را می‌داند.

برنامه گرامیداشت کمپانی دریم ورکز انیمیشن بخشی از سنتی دیرینه است که استودیوها در سالن هالیوود بول برگزار می‌کنند. از دیگر برنامه های این چنینی می‌توان به برنامه صدمین سالگرد کمپانی پارامونت پیکچرز، کنسرت هشتاد و پنجمین سالگرد کمپانی برادران وارنر و جشن هفتاد و پنجمین سالگرد کمپانی قرن بیستم فاکس اشاره کرد. همچنین این امکان نیز وجود دارد که جشن دریم ورکز انیمیشن در مکان دیگری هم دوباره اجرا شود. داماشک گفت: این ایده وجود دارد که بتوانیم این جشن را در ارکستر سمفونی‌های سراسر دنیا نیز برگزار کنیم. 

کمپانی دریم ورکز خالق شماری از پرطرفدارترین انیمیشن ها از جمله «شرک»، «ماداگاسکار»، «کونگ فو پاندا» و «چطور اژدهای خود را تربیت کنیم» است.  

نظر شما