شناسهٔ خبر: 19452 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میرشکاک: امیدوارم روزی «هنر» تنها ابزار هنرمند نباشد و «جهاد» هنر اصلی شود

این شاعر انقلاب و دفاع مقدس ایران می گوید: نباید تنها به برگزاری مراسم‌ها و نشست‌هایی برای حمایت از مسلمانان غزه بسنده کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ یوسف علی می‌رشکاک در مراسم اعلام همبستگی هنرمندان ایران با مردم مظلوم غزه خاطرنشان کرد: برپایی این چنین مراسم‌هایی کار بسیار شایسته و خوبی است به شرط آنکه از اصل قضیه غافل نشویم. اصل قضیه در این میان اصل اسلام است.

او ادامه داد: آیا این کار‌ها و مراسم‌هایی را که ما برگزار می‌کنیم می‌تواند غزه را از تنهایی خارج کند و جنایات رژیم صهیونیستی را متوقف کند؟ نباید به این نشست‌ها شب شعر‌ها بسنده شود.

این شاعر انقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد: باور کنید تنها با برگزاری این مراسم‌ها هیچ کجا از تنهایی خارج نمی‌شود. هرگاه توانستیم به صورت حقیقی و واقعی به پیامبر اسلام لبیک بگوییم آنگاه تمامی مسلمانان جهان می‌توانند کاری بزرگ را انجام دهند. اینکه مسلمانان از هم جدا شوند و هر یک راه خود را در پیش گیرند نمی‌تواند تأثیری داشته باشد. متأسفانه باید بگویم ما هنگامی بیدار خواهیم شد که آتش دامان ما را نیز بگیرد.

میرشکاک افزود: نمی‌توانم دروغ بگویم ما که از خود می‌ترسیم و به خود دروغ می‌گوییم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم. ایرانی‌‌ها درست در ساعت خطر ذات حقیقی و اصلی خود را نمایش می‌دهند و کسی مثل من منتظر آن ساعت خطر است.

این شاعر انقلاب و دفاع مقدس با ابراز امیدواری از انجام یک اقدام جدی برای توقف جنایاتی که در حق مسلمانان می‌شود گفت: من سالهاست که به برنامه‌هایی از این دست می‌آیم اما می‌بینم که اتفاق خاص نمی‌افتد و حالا به سطوح آمده‌ام. من امیدوار به روزی هستم که هنر تنها ابزار هنرمند نباشد و جهاد هنر اصلی هنرمندان شود. یادمان نرود که با این دست برنامه‌ها نه تنها غزه بلکه جهان اسلام از تنهایی بیرون نمی‌آید. هنر اصلی هنر از جان گذشتن است و اصل ماجرا‌‌ همان جنگ آوری است.

او اضافه کرد: در دورانی که رسانه‌های تصویری نقش بسیار تأثیرگذاری را در جهان دارند نمی‌توان تنها با شعر به جنگ دشمنان رفت. هرساله می‌بینم که چندین شبکه به رسانه‌های ما اضافه می‌شود اما بازهم کاری از پیش نمی‌بریم.

می‌رشکاک در پایان اظهار کرد: امیدوارم کانون هنری انقلاب یعنی حوزه هنری پرتوان‌تر از گذشته و با وجود بسیاری از کمبود‌ها و بی‌توجهی‌ها به کار خود ادامه دهد.

نظر شما