شناسهٔ خبر: 19455 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: دردناکتر از فریاد مادران غزه، سکوت سران کشورهای عربی است

رئیس سازمان سینمایی می‌گوید: تلخ تر و دردناک‌تر از آنچه که درغزه رخ می‌دهد سکوت سران عرب و کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت الله ایوبی در گردهمایی هنرمندان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: همه ما از دیدن جنایت‌هایی که در این روز‌ها در حق مردم غزه انجام می‌شود نگران هستیم و امید ما به آن است که نتیجه این ویرانی‌ها در ‌‌نهایت آبادانی باشد.

او افزود: آنهایی که سعی می‌کردند تا جبهه دشمن را جابجا کنند و روابط را با رژیم صهیونیستی عادی جلوه دهند اکنون این جنایت‌ها و فجایع را در حق مردم غزه ببینند.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: این روز‌ها شاهد آن هستیم که گروه‌هایی چون داعش و طالبان سربازان اسرائیل هستند و مرتکب جنایت‌هایی علیه مردم مسلمان می‌شوند.

ایوبی با اشاره به سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات اسرائیل گفت: امیدوارم این صحنه‌های دلخراش که در غزه رخ می‌دهد جامعه اسلامی را و البته کشورهای جهان را از خواب بیدار کند. رژیم صهیونیستی دشمن جامعه بشریت است و این رژیم‌‌ همان دشمنی است که امام راحل می‌فرمود یک غده سرطانی است و باید از بین برود.

او ادامه داد: فریاد مردم غزه در این ماه مبارک رمضان بسیار دردناک است و دردناک‌تر از آن سکوت همه سران کشورهای عربی است که خود را مدعی خدمت به اسلام می‌دانند. البته در این میان سکوت کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند نیز قابل توجه است. کسانی که برای کشته شدن یک نفر و یا یک گروه بیانیه می‌دهند و سینه چاک می‌کنند حالا لبخند رضایت بر لب دارند.

ایوبی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روز جمعه هنرمندان سراسر ایران خشم خود را از جنایات رژیم صهیونیستی فریاد بزنند و حضوری پرشور داشته باشند.

حسام الدین آشنا در گردهمایی غزه تنها نیست با ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند شهادت هنر مردان خداست. و این جمع نشان از همبستگی هنرمندان ایرانی با مردم هنرمند غزه دارد. کسانی که هنر خود را در عرصه جهاد و شهادت به نمایش گذاشته‌اند.

او ادامه داد: گردهم آمدن در چنین روزهایی به این معناست که ما قدر هنر شهادت را می‌شناسیم به شهادت رسیدن هر یک از شهروندان غزه از کودک و نوجوان گرفته تا کهنسالان موثر‌ترین پیام تاریخ برای تمامی جهان است و مطمئنا این هنرمندان همواره به دنبال اثربخشی هنر خود هستند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه تمامی هنرمندان متعهد با مردم مظلوم فلسطین همراهی می‌کنند گفت: خوشبختانه حوزه هنری در این زمینه همواره پیشتاز بوده است و من در اینجا پیام قدردانی و تشکر رئیس جمهور را از تمام کسانی که علیه شعار نه غزه نه لبنان پاسخ دادند را اعلام می‌کنم.

نظر شما