شناسهٔ خبر: 19480 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حذف وام 100 میلیون تومانی برای استادان پیمانی

مشاور معاونت اداری مالی وزارت علوم از حذف وام 100 میلیون تومانی برای استادان پیمانی و همچنین 2 روش دریافت تضمین بانک از استادان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی برای پرداخت این وام، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ هادی نظرپور در این باره، گفت: بانکها از هفته جاری باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام به استادان پرداخت کنند.

وی با اشاره به یک ایراد مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: سود ۲۲ درصدی که برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده، مناسب نیست و اگر اسم این وام تسهیلات ویژه است پس این میزان سود نباید اختصاص یابد.

نظرپور از پیگیریهای وزارت علوم در این باره خبر داد و افزود: در تلاشیم که میزان سود این تسهیلات را به حالت گذشته یعنی ۱۴ درصد بازگردانیم.

مشاور معاونت اداری مالی وزارت علوم از عدم اختصاص این وام به استادان پیمانی خبر داد و گفت: وام ۱۰۰ میلیون تومانی به استادان دارای قرارداد پیمانی تعلق نمی گیرد و این وام صرفاً به استادان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی اختصاص می یابد.

به گفته نظرپور، استدلال شورای پول و اعتبار این است که هنوز تکلیف استخدام و قرارداد این گروه از استادان مشخص نشده و یک ارگانی باید تضمین عدم بازپرداخت وام را بر عهده گیرد. در حالی که دانشگاه از سوی استادان رسمی آزمایشی و رسمی قطعی تضمین می دهد که در صورت عدم پرداخت اقساط، از حقوقشان کم و به بانک پرداخت کند.

وی ادامه داد: این در حالیست که بانکها از دو روش، دریافت اقساطشان را تضمین می کنند. علاوه بر اینکه مسکن مورد معامله را تا زمان بازپرداخت کامل اقساط در رهن کامل قرار می دهند از دانشگاه هم تعهد می گیرند که در صورت عدم بازپرداخت از حقوق ماهانه استادان کم شود. مورد اول در مورد استادان پیمانی هم وجود دارد اما برای قسمت دوم باید فکر دیگری کرد.

این مقام مسئول وزارت علوم از پیگیری این درخواست در شورای پول و اعتبار خبر داد.

نظر شما