شناسهٔ خبر: 19538 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برخی با نام تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار از هنرمندان تئاتر سوءاستفاده می‌کنند

شهراز، هنرمند پیشکسوت تئاتر گفت: بسیاری از افرادی که به شکل تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار وارد تئاتر شده‌اند از هنرمندان تئاتر سوءاستفاده می‌کنند و پول به جیب می‌زنند. متاسفانه مشکلات کارهای تصویری در عرصه تئاتر نیز دیده می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ خسرو شهراز، هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور در مورد تجمع اعتراضی هنرمندان تئاتر در مقابل معاونت هنری گفت: معتقدم هنرمندان تئاتر در صنفی که هستند باید با هم باشند و بتوانند مشکلاتشان را حل کنند. مدت‌ها است که نابسامانی در تئاتر کشور به ویژه‌ در بخش مدیریت دیده می‌شود؛ حق هنرمند داده‌ نمی‌شود و بچه‌ها از آن قرارداد تیپی که داشتند دور افتاده‌اند.

بازیگر فیلم‌ سینمایی «چ» تصریح کرد: بسیاری از افرادی که به شکلی تهیه‌کننده و گاهی به عنوان سرمایه‌گذار وارد تئاتر شده‌اند از هنرمندان تئاتر سوءاستفاده می‌کنند و پول به جیب می‌زنند. متاسفانه مشکلات کارهای تصویری در عرصه تئاتر نیز دیده می‌شود. خوب نیست در کشور ما که هنرمندان به ویژه در تئاتر با زحمت و مشقت فراوان کار فرهنگی می‌کنند، یک عده بیایند و همه پول‌ها را به جیب بزنند. 

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما افزود: نتیجه حضور افراد سودجو این است که فعالیت هنرمند جوان ما زیر ذره‌بین می‌رود و از او سوءاستفاده می‌شود. اصل حرف ما به مدیران این است که فضایی را ایجاد کنند تا حق هنرمندان ضایع نشود. خیلی‌ها هستند که به اسم کار تئاتر از من نوعی استفاده می‌کنند، با رقم تیپ بنده قرارداد می‌بندند، اما آن پولی را که حق من است را نمی‌دهند. یعنی فرد بودجه دولتی را می‌گیرد، اما آن مقداری که باید هزینه نمی‌کند. بخش هنر ما شبیه به کار پیمانکاری شده است؛ یعنی به جای اینکه سیمان  درجه یک استفاده کنند، سیمان درجه دو استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که روز به روز می‌بینیم کیفیت تئاترها کتر می‌شود.

شهراز با ابراز تاسف از عدم حمایت خانه تئاتر از هنرمندان، گفت: حتی شنیدم خیلی از دوستان به هنرمندان زنگ زده‌اند که به تجمع نروند. باید پرسید چرا؟ وقتی خانه تئاتر نمی‌تواند برای هنرمندان کاری کند، چرا حداقل نمی‌‌گذارید هنرمند خودش صحبت کند. ما در نظام جمهوری اسلامی ایران کار می‌کنیم و با هیچکس دعوایی نداریم. این سفره‌ای است که داریم از آن نان می‌خوریم، اما نباید خودمان به خودمان ضربه بزنیم.

وی در پایان گفت: مدت‌‌ها است که ما فقط صبور بوده‌ایم و برخی از صبور بودن ما سوءاستفاده می‌کنند و فکر می‌کنند ما هوا می‌خوریم. بدون شک در زمانی که کشور یک سری بحران‌های اقتصادی دارد، این مشکلات گریبان‌گیر هنرمند نیز می‌شود و مدیران باید این را درک کنند.

نظر شما