شناسهٔ خبر: 19548 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برادران عیاری شاکی از نبود بودجه

داریوش عیاری فیلمبردار سینمای ایران از فیلمنامه‌ای می‌گوید که برادرش کیانوش عیاری مدتی است آماده ساخت دارد ولی به دلیل مشکلات مالی و جذب سرمایه هنوز موفق به کلید زدن آن نشده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ داریوش عیاری فیلمبردار سینمای ایران درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: در انتخاب فیلمنامه و کار با کارگردان‌ها بسیار سختگیرم و حاضر نیستم تنها برای پول فیلمبرداری هر پروژه‌ای را بپذیرم.

وی در ادامه افزود: از همین رو از آخرین فیلمی که با مهرشاد کارخانی یعنی «دربست آزادی» کار کردم، در هیچ پروژه دیگری حضور نداشتم. البته صحبت هایی برای فیلمبرداری برخی از آثار سینمایی بوده اما به دلیل نداشتن بودجه کافی ساخت هیچ یک از آنها شروع نشده است. به عنوان نمونه می توانم از فیلمنامه جدید کیانوش عیاری نام ببرم که به دلیل نداشتن بودجه کافی هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

عیاری با انتقاد از نبود بودجه کافی در چرخه تولیدات سینمایی متذکر شد: به دلیل کمبود بودجه در بخش خصوصی، سینمای مستقل رنگ باخته و مجالی برای حضور سینماگران ایده‌پرداز و خلاق نیست، اما امیدوارم با حضور مدیریت تازه‌نفس در سینمای ایران سینمای خلاق و اندیشمند فرصت حضور و ظهور داشته باشد.

این فیلمبردار در پایان صحبت‌های خود با اشاره به فیلم جدید کیانوش عیاری گفت: فیلمنامه ای که برادرم، کیانوش عیاری در دست کار دارد اثری در حال و هوای فیلم های قبلی اوست و از زمستان گذشته دنبال فرصت مناسب برای جلوی دوربین رفتن آن بوده است اما به دلیل مسائل مالی این فیلم تولید نشد. من امیدورام در آینده ای نزدیک این فیلمنامه به تولید برسد.

نظر شما