شناسهٔ خبر: 19572 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون آموزش مجلس: مصاحبه دکتری باید شفاف شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مخالفت وزارت علوم با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد بر افزایش وزن آزمون در مقطع ارشد، تاکید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رضا صابری با انتقاد از مخالفت سازمان سنجش با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار داشت: رئیس سازمان سنجش معتقد است طبق تعریف تهیه شده از طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد باید ابتدا وضعیت پژوهشی و آموزشی داوطلبان مورد بررسی قرار گیرد و مطابق آن بحث آزمون مطرح می شود اما عملاً این امر نشدنی است.

وی ادامه داد: اصل بر این است که افراد با استعداد به مجموعه وزارت علوم ورود یابند اما بسیاری از افرادی که برای مصاحبه پذیرفته شدند از سوی مصاحبه کنندگان به علت معدل بسیار پایین شان مورد انتقاد قرار گرفتند و نشان می دهد آزمون فیلتر مناسبی نیست.

به گفته صابری، حتی اگر فرض کنیم که آزمون مقدم بر سوابق پژوهشی است اما طرح سنجش و پذیرش دانشجو مخالفتی با این امر ندارد، وقتی آزمون به ۸۰ درصد داوطلبان می گوید که حق ورود به دانشگاه را ندارند چرا وزن آزمون ۳۰ درصد باشد بلکه می تواند بیشتر شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، اظهار داشت: ما در این طرح معتقدیم که باید مصاحبه ها شفاف شود و هر داوطلب به هر دلیلی حذف نشود.

وی از آغاز جلسات رسمی کمیسیون آموزش با وزارت علوم درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات عید فطر جلسات رسمی ما با وزارت علوم رسماً آغاز می شود، از مرکز پژوهشهای مجلس هم خواسته ایم مباحث کارشناسی را انجام دهند و نتایج را اعلام کنند.

نظر شما