شناسهٔ خبر: 19589 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آی مردم»؛ حرف‌های تازه قادر طهماسبی برای تکفیری‌ها

قادر طهماسبی مجموعه سروده‌های عاشورایی خود را منتشر خواهد کرد. این مجموعه که با نام «آی مردم» منتشر خواهد شد، پیوندی با موضوعات روز جهان اسلام نیز دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ قادر طهماسبی، شاعر، با اشاره به آثار در دست انجام خود گفت: قرار است مجموعه‌ای از سروده‌های عاشورایی خود را منتشر کنم. مجموعه‌ای که بیشتر جنبه مناسبتی دارد و علاوه بر این، پیوندی نیز با وقایع جهان اسلام نیز دارد. موضوعاتی مانند غزه، فلسطین، سوریه و فعالیت‌های تکفیری‌ها در جهان اسلام از این دست است.

وی با بیان اینکه قرار است این مجموعه با عنوان «آی مردم» به چاپ برسد، ادامه داد: قسمتی از رسالت کار شعر، اجتماعی است و از این رو شاعر باید تلاش کند تا با اشعار خود به فعالیت‌ها، افکار عمومی و ... جهت دهد. شاعر نمی‌تواند از آنچه که بر جهان پیرامونش می‌‌گذرد، بی‌تفاوت باشد. از سوی دیگر با زبان عادی نمی‌توان از این موضوعات به راحتی سخن گفت. شعر این امکان را فراهم می‌آورد که محتوا را با روشی کارآتر و تأثیرگذارتر به مخاطب ارائه دهیم.

طهماسبی یادآور شد: شاعر توانایی این را دارد که با استفاده از موضوعات جاری در جهان پیرامونش، ساحت‌های جدیدی را تجربه و مضامین تازه‌ای را خلق کند. با توجه به این شرایط، شاعر نمی‌تواند نسبت به آنچه که در حال رخ دادن است،‌ بی‌تفاوت باشد. از همین رو کتاب جدید را با این رویکرد منتشر خواهم کرد.

نظر شما