شناسهٔ خبر: 19595 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار چهارمین شماره از نشریه رمز عبور

چهارمین شماره از نشریه «رمز عبور» با عنوان اصلی «محرمانه های ۵۹۸» امروز منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در شماره مرداد ماه این نشریه که در تبیین دلایل سیاسی، نظامی و اقتصادی پایان جنگ منتشر شده، ضمن انتشار مصاحبه‌های خواندنی و گزارش‌های مختلف، از چند سند مهم و تاریخی دفاع مقدس هم رونمایی شده است.

«رمز عبور» همچنین به صورت اختصاصی و برای نخستین بار، به نقل از گفتگو‌های مستند «اتاق جنگ»، مصاحبه‌های منتشر نشده و تفصیلی را با آقایان اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، محسن رضایی، علی شمخانی، جواد لاریجانی و محسن رفیقدوست منتشر کرده است.

در این هفته نامه که فعلا هر ماه منتشر می‌شود، آثار و گفتگوهای ویژه‌ای هم از سردار سرلشکر رشید، سرلشکر رحیم صفوی، امیر دریادار سیاری، سردار ابراهیم حاجی محمدزاده و همچنین رئیس سابق ستاد مشترک ارتش عراق به چشم می‌خورد.

«پاسخ‌های آیت الله خامنه‌ای به پرسش‌های صریح رزمندگان در روزهای پایانی جنگ»، «آیا ایران ۶ ماه قبل از پیام امام، قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته بود؟»، «روایت روغنی زنجانی از وضعیت اقتصادی کشور در سال ۱۳۶۷» و... از دیگر مطالب خواندنی این نشریه است.

رمز عبور این ماه همچنین «ناگفته‌هایی از منافقین و روایتی تازه از عملیات مرصاد» را با عنوان «نابودی در چهار زبر» در قالب یک کتاب ضمیمه منتشر کرده است.

در دیباچه این نشریه آمده است: پایان ۸ سال دفاع مقدس در تیرماه ۱۳۶۷ را می‌توان بزرگ‌ترین معمای تاریخ انقلاب اسلامی دانست. شکست‌های پی در پی نظامی، سرگشتگی و عدم اطلاع فرماندهان نظامی، رزمندگان و مردم از آنچه در صحنه سیاست و رزم می‌گذشت وقتی با تعبیر امام خمینی مبنی بر جام زهر بودن قطعنامه همراه گشت، احساس ناخوشایندی را بر انقلابی‌ها حاکم کرد که هنوز پس از ۲۶ سال وجود دارد. پایانی که آنقدر ناخوشایند بود که هنوز سران وقت کشور مسئولیتش را بر گردن دیگری می‌اندازند.

این نشریه به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کاوه اشتهاردی و سردبیری محمد حسن روزی طلب منتشر می‌شود.

نظر شما