شناسهٔ خبر: 19703 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل خانه هنرمندان: فضای فرهنگی هنری کشور نابسامان است

عضو شورای سیاست‌گذاری تالار مولوی با بیان اینکه فضای فرهنگی هنری در کشور ما به سامان نیست، گفت: اگر فضای مملکت و کار فرهنگی هنری جدی گرفته شود، با چند درصد از پولی که خرج آزادی زندانیان می‌شود، می‌توان کاری کرد که این افراد به زندان نروند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ضیافت افطاری مرکز تالار مولوی شامگاه گذشته (5 مرداد ماه) به مناسبت آغاز بازسازی این تالار در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد که در آن حدود 250 میلیون تومان مهاون فرهنگی وزارت علوم و 40 میلیون تومان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری جهت پیشرفت در روند بازسازی تالار مولوی کمک کردند.

نکته جالب توجه این است که در این مراسم مدریان مرکز هنرهای نمایشی حضور داشتند اما هیچ مساعدتی به عمل نیاوردند.

در این مراسم رئیس دانشگاه تهران، مدیرعامل خانه هنرمندان، معاون فرهنگی وزارت علوم، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری،‌ مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، مدیرکل هنرهای نمایشی و .... همچنین هنرمندانی همچون ستاره اسکندری، هوتن شکیبا، اصغر همت، افسانه ماهیان، جابر رمضانی، یوسف باپیری،‌ اتابک نادری، مهدی حاجیان و ... حضور داشتند.

گل‌محمدی مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی گزارشی را از روند بازسازی و دلایل تعطیلی تالار مولوی ارائه داد.

وی همچنین از مساعدت ریاست جدید دانشگاه تهران مبنی بر بازسازی در خور شأن تالار مولوی خبر داد و گفت: ‌بازسازی در 3 فاز آغاز شده که طی آن اصلاح سیستم برق، تجهیز امکانات و اصلاح بنا و تأسیسات در دستور کار است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: با آغاز فاز اول کمک غیرقابل انتظاری از دانشگاه به ما تزریق شد که این امر موجب گشت تا همزمان فاز دوم و سوم را نیز آغاز کنیم.

امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی نیز در این باره گفت: ‌بعد از فراز و فرودهای زیاد تالار مولوی از قریب یک ماه پیش بازسازی شروع شد اما به این نکته نیز باید اشاره کنم که پیش از آن تحقیقات مطالعاتی علمی زیادی در باره این بنا صورت گرفت.

وی همچنین افزود: بحث سازمانی تالار مولوی در چارت تشکیلاتی دانشگاه تهران هنوز تعریف نشده است که امیدواریم با مساعدت مسئولین این مشکل نیز برطرف شود.

مجید سرسنگی عضو شورای سیاست‌گذاری تالار مولوی در این مراسم، گفت: بحث بر سر این است که خیرین را چگونه جذب فعالیت‌های فرهنگی کنیم، اگر فضای مملکت و کار فرهنگی هنری جدی گرفته شود، با چند درصد از پولی که خرج آزادی زندانیان می‌شود، می‌توان کاری کرد که این افراد به زندان نروند.

وی با بیان اینکه فضای فرهنگی هنری در کشور ما به سامان نیست، گفت:‌ یک وارونگی فرهنگی شکل گرفته است، نمی‌توانیم بدون اینکه بدانیم حوزه فرهنگ در کشور با چه مشکلاتی مواجه شده است، به تئاتر دانشگاهی بپردازیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان ادامه داد: معنای فرهنگ برای ما مشخص نیست، دانشگاه تهران لیاقتش بیشتر از تالار مولوی است که حدود 40 سال پیش ساخته شده و ما همچنان از خرابه‌های آن استفاده می‌کنیم. با توجه به پتانسیلی که در دانشگاه تهران است، متاسفانه بین دانشگاه و دانشکده‌های هنری این پتانسیل شکل نگرفته است و از ظرفیت دانشگاه برای ارتقای سطح فرهنگی دانشجویان استفاده نشده است.

سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد:‌موقعیت دانشگاه تهران ممتاز است و مقام معظم رهبری از دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی یاد کرده است.

نظر شما