شناسهٔ خبر: 19708 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نرگس آبیار: عرصه سینما در مسئله فلسطین به نمونه‌های منحصربه‌فرد نیاز دارد

کارگردان «شیار ۱۴۳» گفت: شاید یکی از نمونه‌های خیلی خوبی که درباره فلسطین ساخته شده فیلم «بازمانده» سیف‌الله داد است. او دنیا و آخرت را با اینکار برای خودش خرید. ما در این فضا به نمونه‌های عالی و منحصربه‌فردی احتیاج داریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ با توجه به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه و کشتن کودکان و زنان فلسطینی، اقشار مختلف مردم به  مسئله فلسطین واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. نرگس آبیار، کارگردان فیلم «شیار۱۴۳» که چندی پیش به همراه گروهی از هنرمندان در نشست تخصصی بررسی رسانه‌ای-حقوقی حوادث غزه حضور یافت و حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد، حضور خود در نشست‌ها و همایش‌هایی  که در حمایت از غزه برگزار می‌شود را وظیفه خویش تلقی کرد و گفت: هنرمندان باید در فضاهای این چنینی حضور گسترده‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: هنرمندان عرصه‌های مختلف باید مخالفت و اعتراض خود را نسبت به ظلمی که به فلسطینی‌ها می‌شود نشان داده و این اعتراض‌ها را فریاد کنند. این ظلم، نه فقط ظلم به غزه و فلسطینی‌ها که ظلم به تمامی جهان است.

آبیار درخصوص کارهای انجام شده درخصوص مسئله فلسطین اظهار تأسف کرد و گفت: متأسفانه در عرصه سینما و داستان کار زیادی انجام ندادیم. شاید یکی از نمونه‌های خیلی خوبی که در این موضوع انجام شده فیلم «بازمانده» سیف‌الله داد باشد. او دنیا و آخرت را با اینکار برای خودش خرید.

کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳»‌خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر فیلم‌هایی که در خصوص مسئله فلسطین ساخته شده، ضعیف و دارای نگاهی شعاری به غزه و فلسطین است و نمی‌توان به آن‌ها بسنده کرد. ما در این فضا به نمونه‌های عالی و منحصربه‌فردی احتیاج داریم.

وی در پایان تصریح کرد: از جمله نمونه‌های عالی‌ دیگری که در این موضوع ساخته شده است می‌توان به فیلم «عمر هانی ابو اسعد» در جشنواره کن اشاره کرد. این اثر به عنوان کاری شاخص در جشنواره حضور داشت و توانست جشنواره‌ها را با نگاه ضدصهیونیستی‌ای که داشت فتح کند.

نظر شما