شناسهٔ خبر: 19722 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد دوم «صفای رمضان» دینانی منتشر شد

انتشارات سروش همزمان با آخرین روز از ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، جلد دوم مجموعه سخنان غلامحسین ابراهیمی دینانی را تحت عنوان «صفای رمضان» منتشر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ دومین جلد از مجموعه معرفت که نسخه مکتوب ‌برنامه تلویزیونی «معرفت» با دیدگاه‌های غلامحسین ابراهیمی دینانی درباره رابطه علم و عبادت است، منتشر شد. در این جلد از رابطه شب قدر با ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، قدرِ «شب» و شبِ قدر و ارتباط آن با روابط اجتماعی و حق‌الناس، چیستی زمان و مکان، وابستگی و وارستگی و راه رسیدن به معرفت سخن گفته شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

اهل خلوت، الفتی با «شب» دارند و اهل عزلت نیز. «عزلت»، به‌معنی دوری جستن از غوغای خلق و زمانه، همیشه مطلوب نیست بلکه در برهه‌ای از زمان برای هر سالکی تجربه آن لازم است. اما «خلوت»، جدایی گزیدن از خود است، یعنی دوری گزیدن از مشتهیّات، آرزوها، تمنّیّات، و تصوراتی که در ذهن ما بافته می‌شود، یا شخصیتی که انسان با خیال برای خود ساخته است، و گاه با شخصیت واقعی او بسیار فاصله دارد و در خلوت‌گزینی این فاصله برداشته می‌شود. خلوت‌گزینی نیاز به گوشه‌ای دور از خلق ندارد؛ می‌توان در جمع هم به آن دست یافت اگر با خود «صدق» داشته باشیم.

روزه یعنی همان خلوت گزیدن با خود. رمضان فرصت خوبی است که این خلوت دست می‌دهد. این شب‌های پاک را که شب‌های نزول حقایق، رحمت، ارواح طیبه، و ملائکه است قدر بدانیم...

این کتاب با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری لاریجانی در 130 صفحه به قیمت 6 هزار تومان در انتشارات سروش منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 مراجعه کنند.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66973203 (20 خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

نظر شما