شناسهٔ خبر: 19773 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رسم بردباری» خواندنی شد

«رسم بردباری» گزیده موضوعی وصیت‌نامه شهدای فرهنگی با موضوع صبر و بردباری و حلالیت‌طلبیدن، زیر نظر واحد انتشار آثار و اسناد شهدا و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تدوین شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ نشر شاهد با محور قراردادن وصیت‌نامه‌های شهدای فرهنگی، مجموعه‎هایی را در قالب گزیده موضوعی وصیت‌نامه‌ها گردآوری و تدوین کرده است که «رسم بردباری» یکی از آنهاست. 

تدوین ده مجلد از وصایای شهدای هشت سال دفاع مقدس، تلاشی در حوزه پردازش و توجه به اصل مستندات شهیدان به ویژه شهدای فرهنگی است. آنچه در این میان از دیگر نکات موجود در وصایا برجسته‌تر و نمایان‌تر جلوه‌گر است،‌ پرداختن به موضوعاتی در حوزه اسلام و انقلاب است. نقطه حائز توجه در میان وصایا،‌ حکایت اندیشه‌های متعالی، ‌توجه به جایگاه والدین و ارزشگذاری این نعمت‌ها و حفظ حریم خانه و خانواده و بذل توجه به همسر و فرزندان، ‌انگیزه حضور در جبهه‌های جهاد و حفظ و حراست از میهن و مرزهای اسلامی و ایران و توجه به اصل ولایت فقیه و رهبری و صفات رهبری و... است. 

«رسم بردباری» گزیده موضوعی وصیت‌نامه شهدای فرهنگی با موضوع صبر و بردباری و حلالیت‌طلبیدن است که زیر نظر واحد انتشار آثار و اسناد شهدا و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است.

کتاب مشتمل بر سخن ناشر، پیش‌گفتار، درآمد و دو فصل گزیده موضوعی از حدود 500 وصیت‌نامه شهدای فرهنگی است. فصل اول، « صبر و بردباری» نام دارد و در 3 بخش؛ «صبر و بردباری در خانواده»، «الگوپذیری از زینب(سلام‌الله علیها)» و «دعوت امت اسلامی به صبر» گزیده‌های مرتبط از وصیت‌نامه شهدای فرهنگی آمده است. فصل دوم نیز با عنوان «حلالیت‌طلبیدن» عبارت‌ها و جمله‌های زیبا و به‌یادماندنی از وصیت‌نامه معلمان شهید را دربر گرفته است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: 

«...تدوین و گردآوری گنجینه‌ای گرانبها از زبان ماندگاران هشت سال دفاع مقدس و شهدای فرهنگی عرصه جهاد و شهادت، امروز تنها راه دسترسی به مستندترین سفارش‌ها و توصیه‌هایی است که می‌تواند بشریت امروزی را در راه پرفراز و نشیب زندگیی، هدایتگر باشد...» 

«رسم بردباری»، پژوهش و گزینش: فاطمه امیدی، زیر نظر واحد انتشار آثار و اسناد شهدا و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، با شمارگان سه هزار نسخه، 218 صفحه، قطع رقعی، از سوی موسسه فرهنگی منادی تربیت با همکاری نشر شاهد، به بهای 65 هزار ریال چاپ و منتشر شده است.

نظر شما