شناسهٔ خبر: 19790 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فاش‌شدن تغییر پارادایم مدیریت جهانی در یک کتاب

کتاب «مدیریت بحران در جهانی پیچیده» با ترجمه علی‌محمد احمد‌وند از سوی انتشارات جهان جام منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ در این کتاب که به قلم داون آر. گیپلین و همکاران وی به رشته تحریر در آمده، تغییر پارادایم‌ها در بحران‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

نویسندگان در این کتاب با اشاره به بزرگترین خاموشی تاریخ آمریکای شمالی به علت جدا شدن تنه درخت و مسمومیت 200 کودک بر اثر نوشیدن کوکاکولا اذعان دارند که تمامی بحران‌ها باهم متفاوتند اما از زیر‌بنایی مشترک برخوردار هستند.

به اعتقاد آنها، بحران‌ها بالقوه می‌توانند آسیب‌های ویران‌کننده‌ای داشته باشند، به همین دلیل بحران به پدیده‌ای تبدیل شده است که به سمت مدیرت علمی پیش‌ برود.

بخش دیگری از کتاب حاضر بررسی اطلاعات مدیریتی در بحران را شامل می‌شود که در آن مدیریت دانش به مثابه فرایند اجتماعی در نظر گرفته شده است.

مولفان این کتاب با تاکید بر شکل‌دهی مجدد پارادایم حاکم، به بحران بزرگ تاریخ مانند آلودگی غذایی در چین پرداخته‌اند و مفروضات پیش از بحران را به چالش کشیده‌اند و روابط و مشروعیت در این‌گونه از بحران ها را بررسی کرده‌اند.

خوانندگان در این کتاب با نظرگاه مولفان آن درباره به چالش کشیدن مفروضان در اثنای بحران نیز آشنا می شوند تا بتوانند به خوبی خود را با جهان پیچیده منطبق کنند.

در ادامه بررسی‌های صورت گرفته از سوی مولفان، ترمیم و باز‌سازی پس از بحران نیز در بخش دیگری از کتاب بررسی شده است.

شبکه‌ها و گفتمان‌ها، فرهنگ و رهبری در کنار سازگار‌ناپذیری چارچوب‌های مدیریت جهان پیچیده است که مولفان در بخش پایانی کتاب پیش روی مخاطبان قرار داده‌اند.

گیپلین با همکاری سیلا جی و مورفی این کتاب را تالیف کرده‌اند و علی‌محمد احمد‌وند به همراه رضا مراد‌صحرایی، استاد‌یار دانشگاه علامه‌طباطبایی کار برگردان این کتاب به فارسی را بر عهده داشته‌اند.

بنگاه انتشاراتی جهان جام، کتاب«مدیریت بحران در جهانی پیچیده» را در 320 صفحه به قیمت 17 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما