شناسهٔ خبر: 19792 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«زنبق‌های عاشق» تلخی جنگ را بازگو می‌کند

کتاب نیستان «زنبق‌های عاشق»، نوشته منیرالسادات موسوی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ منیرالسادات موسوی در اثری تازه، حوادت و اتفاقات تلخی را که برای مجروحان جنگ اتفاق افتاده و همچنین فداکاری پرستاران و پزشکان را تحریر کرده است.
 
«زنبق‌های عاشق» در قالب دو داستان بلند با عنوان‌های «جنگ و عشق» و «طوفان و زنبق»  حوادث و اتفاقات هشت سال دفاع‌مقدس به‌ویژه حصر خرمشهر و سپس باز پس‌گیری این شهر توسط رزمندگان و نیروهای مردمی را برای مخاطب بیان می‌کند. 

در «جنگ و عشق»، نویسنده زندگی نوجوانی خرمشهری به نام قاسم را روایت کرده است. شروع این داستان با شهادت پدر و مادر قاسم در جلو چشمانش است و با محاصره خرمشهر و شهادت برادرش عبدو ادامه می‌یابد. 

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «... گوش‌های قاسم داغ شده بود. سرش درد می‌کرد و تپش قلبش را روی ‌گونه‌های گر گرفته‌اش احساس می‌کرد. به کمرش دست کشید و دستش را آرام به طرف پاهایش سُر داد. توده‌ای از باندهای زمخت از کمرش گذشته و کمی پایین‌تر دو شاخه شده بود. یکی از پاهایش را با فشار انگشتانش لمس کرد. وجود آنها را حس کرد، خواست انگشتان پایش را تکان دهد، نتوانست...» 

موسوی در «طوفان و زنبق» سرگذشت شش جانباز را روایت کرده است که در آسایشگاهی هم‌اتاقند و هر یک از آنها چگونگی اعزام، اتفاقاتی که در جنگ برایشان رخ داده و جانبازشدن خود را برای دیگران و پزشک معالجشان بازگو می‌کند. 

«زنبق‌های‌ عاشق» نوشته منیرالسادات موسوی، را انتشارات کتاب نیستان در 190صفحه، قطع رقعی و به بهای 110 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما