شناسهٔ خبر: 19793 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی سرمایه اجتماعی به جامعه کتابخوان‌ها رسید

محمد زاهدی اصل در کتاب«آسیب‌های اجتماعی» به بررسی ابعاد آسیب‌های اجتماعی پرداخته و سرمایه اجتماعی را به عنوان یکی از مهمترین مسائل اجتماعی بررسی کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ این کتاب از سوی مرکز انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده و در آن آسیب‌های اجتماعی از منظر مددکاری اجتماعی بررسی شده است.

مولف کتاب که معتقد است کتاب‌های زیادی درباره آسیب‌های اجتماعی تالیف شده اما اثر حاضر آسیب‌هاي اجتماعی را از نگاه حرفه‌ای مورد توجه قرار داده است، به گونه‌ای که هم در تبیین وضعیت آسیب‌ها و هم در راهکارهای وصول به وضعیت مطلوب جامعه‌ای عاری از آسیب‌ها چنین زاویه‌ای را می توان استنباط کرد.

زاهدی ‌اصل آسيب‌های اجتماعی را یکی از اصلی‌ترین زمینه‌ها و حوزه‌های کاری دانش‌آموختگان مددکاری اجتماعی عنوان کرده و نوشته است: برخی از صاحب‌نظران این عرصه را پل ارتباطی میان جامعه‌شناسی، روانشناسی و روانشناسی اجتماعی می‌دانند و به‌رغم چنین نزدیکی و ارتباطی، مفاهیم و مباحث آسیب‌های اجتماعی از منظر مددکاری اجتماعی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

این مولف در ادامه کتاب آورده است:ارتباط بین آسیب‌های اجتماعی و موضوعات مرتبط با حوزه مددکاری اجتماعی نیز کمتر بررسی شده است.

نویسنده کتاب حاضر را در 9 فصل تالیف کرده است و به مباحث عمده‌ای با موضوعات ریشه‌ها و علل آسیب‌ها، تبیین وضعیت آسیب‌های اجتماعی، سلامت اجتماعی و امنیت روانی اجتماعي و آسیب‌های اجتماعی پرداخته است.

«آسیب‌های اجتماعی» در 328 صفحه، به قیمت 14 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده است.

نظر شما