شناسهٔ خبر: 19796 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخش فیلم به جشنواره دوازدهم اضافه می‌شود

دبیر کل جشنواره «بسم الله» با اشاره به فروش 7 اثر در یازدهمین دوره این جشنواره و همچنین اضافه شدن بخش فیلم کوتاه با مضامین دینی و معنوی به دوازدهمین دوره تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان معاونت هنری این بود که توجه بیشتری نسبت به حوزه هنرهای قرآنی داشته باشند به خصوص برنامه‌هایی که با توان بخش خصوصی برگزار می‌شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا کمره‌ای دبیرکل یازدهمین جشنواره «بسم الله» درباره جزئیات فروش آثار این دوره از جشنواره گفت: از میان 50 اثر از 50 هنرمند که در بخش فروش آثار یازدهمین جشنواره «بسم الله» ارائه شده بودند، موفق به فروش 7 اثر شدیم که این آثار از سوی یک بانک و مردم علاقه مند به آثار هنری دینی خریداری شده‌اند.

وی با اشاره به احتمال افزایش میزان فروش آثار این نمایشگاه متذکر شد: در حال رایزنی با بانک ها و بنگاه های اقتصادی هستیم که بتوانیم توجه آن‌ها را به موضوع ارزش افزوده آثار هنری و کمک به اقتصاد هنر ایران جلب کنیم که در همین راستا برخی از بانک ها از جمله کشاورزی، توسعه صادرات و پاسارگاد وعده هایی درباره خرید این آثار داده اند و امیدواریم که در روزهای آینده بر میزان فروش این آثار دینی افزوده شود.

دبیر 11 دوره جشنواره «بسم‌الله» از انتشار کتاب آثار این دوره از جشنواره طی 3 هفته آینده خبر داد و گفت: کتاب نفیس آثار این جشنواره شامل مروری بر 11 دوره آثار جشنواره را در حوزه هنر دینی در مرحله چاپ و انتشار داریم که این کتاب با عنوان «گنجینه بسم الله» با حدود 250 صفحه در قطع رحلی با جلد گالینگور است که امیدواریم طی 2 هفته آینده منتشر و آماده رونمایی شود.

کمره‌ای با بیان انتظاراتش از معاونت هنری وزارت ارشاد برای بازدید از این نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به استقبالی که مردم از این نمایشگاه داشته اند که نشان دهنده علاقه مندی‌شان به این حوزه است، انتظار ما از مسئولان معاونت هنری این بود که توجه بیشتری نسبت به حوزه هنرهای قرآنی داشته باشند به خصوص برنامه هایی که با توان بخش خصوصی و بدون اتکا به دولت برگزار می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اضافه شدن بخش فیلم کوتاه به این جشنواره در سال آینده بیان کرد: قصد ما این است که گستره فعالیت دینی خود را به هنر هفتم نیز گسترش دهیم.

دبیرکل جشنواره «بسم‌الله» همچنین از انتخاب دبیران جداگانه برای بخش های مختلف این جشنواره از سال آینده خبر داد و افزود: قرار است از سال آینده در بخش خوشنویسی، نقاشی خط، گرافیک، صنایع دستی و فیلم کوتاه از دبیران جداگانه در هر بخش استفاده کنیم که این دبیران را همزمان با رونمایی کتاب جشنواره معرفی خواهیم کرد تا بتوانند در فرصت مناسب برای جشنواره دوازدهم «بسم الله» برنامه ریزی کنند.

کمره‌ای درباره موضوع بخش فیلم کوتاه و محل نمایش این فیلم ها نیز توضیح داد: موضوع فیلم های کوتاه به طور کلی دینی و معنوی خواهد بود و برای نمایش آنها باید با یکی از پردیس های سینمایی قرارداد ببندیم که در ایام ماه مبارک رمضان این آثار را به صورت رایگان به نمایش بگذارند.

وی تأکید کرد: رایگان بودن این فیلم ها می تواند به دیده شدن آن و استقبال بیشتر تماشاگران کمک کند که در این راستا می توان از شهرداری تهران، حوزه هنری و یا سازمان هایی مثل سازمان سینمایی کمک گرفت.

وی وعده داد که اگر یکی از این نهادها برای نمایش رایگان این فیلم ها در ماه رمضان آینده همکاری لازم را داشته باشد، هر شب یک فیلم کوتاه دینی به نمایش درخواهد آمد و هیچ یک از صندلی های سینما نیز خالی نخواهند ماند.

کمره‌ای در خاتمه از اهدای تندیس جشنواره «بسم الله» به مسئولانی که بیشترین توجه را به حوزه هنر دینی داشته اند خبر داد و بیان کرد: در روز رونمایی از کتاب جشنواره و اهدای جوایز به برگزیدگان که حدود 3 هفته آینده خواهد بود، تندیس جشنواره را به مسئولانی که بیشترین توجه را به حوزه هنر دینی داشته اند به رسم تقدیر اهدا خواهیم کرد.

نظر شما