شناسهٔ خبر: 19804 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن خانه سینما هم مثل جشنواره فیلم فجر به دنبال اصلاح سیاست‌هایش باشد

داور بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجرگفت: من با ایجاد تغییرات در سیاستگذاری‌های جشنواره فیلم فجر موافق هستم به شرط آنکه جشن خانه سینما هم چنین کاری را انجام دهد و این دو جشن سینمای تعاریف مشخصی پیدا کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بنابراعلام سازمان سینمایی تصمیم بر این شده است که جلسات شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از تاریخ 10 تیرماه با حضور مدیران سینمایی سه شنبه شب‌ها در محل دبیرخانه این جشنواره برگزار شود. در اولین جلسه این شورا درباره مسائلی چون بازنگری در تعداد جوایز و کاهش آن‌ها، بازنگری در مورد بخش تجلی اراده ملی، بازتعریف بخش بین الملل و بازار فیلم، توجه بیشتر به کشورهای صاحب سینما در قاره آسیا، تنظیم زمان برگزاری جشنواره و عدم تداخل آن با دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی گفتگو و تبادل نظر شد.

مجتبی راعی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با استفاده از اصطلاح اینکه جشنواره فیلم فجر یک جشن ایرانی است گفت: در جشنواره‌های ایرانی معمولا به صلاحدید زمان و مکان اتفاقات جدیدی می‌افتد که ممکن است برخلاف جریان قابل انتظاری باشد. معنی ایرانی بودن یک جشن فقط مربوط به اجرای مدیران نیست بلکه شامل همه چیز می‌شود. مثلا مطبوعات سینمایی، اهالی سینما، مدیران سینمایی هر بار به طریقی با آن برخورد می‌کنند. و اینکه جشنواره فیلم فجر قانون پذیر نیست.

داور بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: قطعا جوایز جشنواره فیلم فجر زیاد است و همین امر باعث کم ارزش شدن جایزه‌ها شده است. من با ایجاد تغییرات در جشنواره فیلم فجر موافق هستم به شرط آنکه جشن خانه سینما هم چنین کاری را انجام دهد واین دو جشنواره تعاریف مشخصی پیدا کنند تا هرکسی بداند که با چه جشنواره و سیاستگذاری طرف است.

این کارگردان سینما در آخر گفت: جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما به عنوان دو جشن سینمایی که در کشورمان برگزار می‌شوند با همپوشانی‌ دارند. اتفاقا جشن خانه سینما هم یک جشن ایرانی است و همیشه به صلاحدید زمان و مکان اتفاقات جدیدی که می‌افتد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما