شناسهٔ خبر: 19830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگارش سریال «دا» به خط پایان رسید

همایون اسعدیان کارگردان و نویسنده از پایان نگارش فیلمنامه سریال «دا» تا روزهای آینده خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ همایون اسعدیان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که به زودی نگارش فیلمنامه سریال تلویزیونی «دا» به پایان می رسد، گفت: سریال «دا» برای ۳۰ قسمت نوشته شده است و در حال نگارش قسمت های آخر آن هستم. البته تهیه کنندگی و ساخت این سریال برعهده منوچهر محمدی و حوزه هنری است و زمان تولید این سریال را تهیه کننده باید اعلام کند.

کارگردان فیلم سینمایی «طلا و مس» ادامه داد: «دا» که بر اساس کتابی با همین نام ساخته می‌شود، می تواند یکی از سریال های پرهزینه باشد به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم بلافاصله جلوی دوربین برود. حوزه هنری باید پیش از هر تصمیمی برآورد هزینه لازم برای تولید این سریال را انجام دهد.

 وی با اشاره به اینکه ما تنها یک بار می توانیم سریالی مانند «دا» را با چنین هزینه کلانی جلوی دوربین ببریم، بیان کرد: با توجه به اینکه داستان این سریال براساس خاطرات زهرا حسینی در مقطع زمانی خاصی از جنگ رخ داده سعی کردیم تا در کنار خاطرات زهرا حسینی از خاطرات دیگر بانوانی که در آن دوره از جنگ حضور داشتند نیز استفاده کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» توضیح داد: برهمین اساس، برای نگارش سریال از خاطرات این گروه از بانوان که تا امروز به صورت کتاب منتشر شده بود استفاده کردیم. علاوه بر آن به سراغ برخی دیگر از بانوان رفتیم و برای نگارش فیلمنامه با آنها مصاحبه کردیم.

اسعدیان در پایان گفت: سریال «دا» را می توان ترکیبی از خاطرات بانوانی دانست که در آن مقاومت ۳۴ روزه در خرمشهر حضور داشتند.

«دا» نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده ‌است. «دا»، در زبان کردی به معنی مادر است و زهرا حسینی که خود یکی از کردهای پهله زرین آباد استان ایلام است با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینه خاطره‌ نگاری جنگ هشت ساله ایران و عراق محسوب می ‌شود.

نظر شما