شناسهٔ خبر: 19840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تهیه و انتشار مجموعه مقررات دانشگاه آزاد تا مهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در یازدهمین جلسه شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی نخستین رسالت این شورا را پالایش و تدوین مجموعه مقررات دانشگاه با هدف شفافیت و قانونمند تر کردن تمامی ارکان دانشگاه خواند و گفت: امیدوارم تا پایان شهریور ماه مجموعه مقررات دانشگاه تنظیم و منتشر شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حمید میرزاده در این جلسه بر رسالت شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: نخستین رسالت این شورا پالایش و تدوین مجموعه مقررات دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: هدف اصلی تدوین این مقررات، شفافیت و قانونمند تر کردن ارکان مختلف دانشگاه و واحدهای دانشگاهی و پرهیز از بخشی نگری و دفع تعارض در کلیه بخشنامه های صادره است، موضوعی که در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت دانشگاه یکی از خواسته ها و مطالبات جدی حوزه ریاست دانشگاه بوده است.

همچنین دکتر علیرضا مصدق مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مصوبات یازدهمین جلسه شورای راهبردی امورحقوقی، گفت: موضوع تدوین و تصویب نهایی مجموعه مقررات معاونت عمران دانشگاه، مقررات معاونت دانشجویی، مجموعه مقررات معاونت بین الملل و مجموعه مقررات معاونت ورزش که در جلسه قبلی شورا با حضور نمایندگان تام الاختیار معاونت های مذکور بررسی و کلیات آن به تصویب رسیده بود پس از ویراستاری دفتر حقوقی مجددا به عنوان نخستین دستور جلسه این نشست مطرح و به تصویب نهایی اعضا رسید.

 

وی افزود: بر اساس دیگر مصوبه این شورا مقرر شد چهار مجموعه مذکور در سایت دفتر حقوقی به نشانی Legal.iau.ir قرار گرفته و نسخه های مجلد آن از سوی انتشارات دانشگاه به چاپ برسد.

 

مصدق با بیان اینکه پس از انتشار مجموعه مقررات، تمامی معاونت های مذکور در مکاتبات خود از ترتیب مقرر در مجموعه مقررات استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین باید از اشاره به شماره و تاریخ های بخشنامه های قبلی پرهیز شود.

 

مدیرکل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بررسی برخی از پرونده های کلان دانشگاه و نحوه پیگیری مسائل حقوقی از سوی دانشگاه، گفت: در این راستا تعدادی از وکلای دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از روند رسیدگی به موضوعات محوله برای اعضا قرائت کردند و تصمیم گیری در خصوص نحوه میزان پرداخت حق الوکاله دو مورد پرونده های دانشگاه انجام شد.

همچنین در پایان دکتر میرزاده از تلاش دفتر حقوقی در نحوه تنظیم مجموعه مقررات تقدیر و بر تدوین تمامی مقررات دانشگاه و انتشار گسترده آن تا پایان شهریور ماه سال جاری تاکید کرد.

نظر شما