شناسهٔ خبر: 19870 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات حمایت مالی از دانشجویان دکتری

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرایط حمایت از پایان نامه های دانشجویان دکتری، گفت: وزارت علوم با ارائه تسهیلات، حمایت بیشتری از دانشجویان دکتری به عمل خواهد آورد و آیین نامه حمایت تا مهرماه نهایی می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وحید احمدی با ارائه جزئیات بیشتر در این باره، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم تاکید کرده بود که از دانشجویان دکتری با ارائه تسهیلات، حمایت بیشتری به عمل آورد و به همین منظور آیین نامه نحوه پرداخت وام به این گروه از دانشجویان توسط وزارت علوم در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: بر این اساس، به محض تصویب موضوع پایان نامه دانشجویان، یک وام در اختیارشان گذاشته می شود. البته برای ورود این پایان نامه ها به حوزه تقاضا محور ضریبی مشخص شده که بر اساس آن هر پایان نامه ای که دارای امتیاز بیشتر باشد یک درصد اضافه تر از تسهیلات بهره مند می شود.

به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم این آیین نامه تا مهرماه در اختیار دانشگاهها قرار می گیرد و شیوه های حمایتی برای همه رشته ها در نظر گرفته شده است.

احمدی گفت: این وام به مدت دو سال در اختیار دانشجویان دکتری قرار داده می شود و بعد از اتمام تحصیل، به صورت اقساط مبلغ دریافتی را پرداخت می کنند. در صورت کافی بودن اعتبار، وام به همه دانشجویان پرداخت می شود اما در صورتیکه متقاضی بیشتر از مبلغ باشد مجبوریم شرایطی را برای داوطلبان در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتباری که برای این وام درنظر گرفته شده است و پیش از این اعلام شده ۴۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: در این فرایند دست استاد راهنما را باز گذاشته ایم تا دانشجویان دارای شرایط رکود تحصیلی را شناسایی کنند .

نظر شما