شناسهٔ خبر: 19872 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت «1+5» برای کودکان

فرهاد حسن‌زاده از نگارش اولین رمان چندجلدی کودکانه خود با عنوان «گروه 1+5» خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این نویسنده کودکان و نوجوانان گفت : «گروه 1+5» گروه شش‌نفره‌ای هستند که پنج نفر‌ آن‌ها پسر و یکی از آن‌ها دختر است. این گروه در ساختمان واحدی زندگی می‌کنند و در جریان بازی‌های کودکانه درگیر ماجرایی می‌شوند که موضوع این مجموعه است.

به گفته‌ این نویسنده، مسائل شهری و آپارتمان‌نشینی محور اصلی این رمان چندجلدی است. جلد اول این رمان «جشن تولد پردردسر» نام دارد‌ و کار نگارش آن به اتمام رسیده و برای چاپ توسط نشر افق تأیید شده است.

مجموعه رمان‌های چندجلدی کودکانه کاری تازه از این نشر است که زیر نظر محمدرضا شمس توسط گروهی از نویسندگان در حال تألیف است.

بازآفرینی داستان «بیژن و منیژه» از «شاهنامه» فردوسی از دیگر آثار حسن‌زاده است که بناست ویژه نوجوانان در مجموعه‌ «عاشقانه‌های ملل» نشر پنجره راهی بازار شود. به گفته او، بخشی از نویسندگان کار بازآفرینی عاشقانه‌های ایران را براساس «شاهنامه» در دست تألیف دارند.

فرهاد حسن‌زاده همچنین بناست بار دیگر با رمان «هستی» خود با نوجوانان همنشین شود. این نشست سی‌ام مردادماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با حضور جمعی از نوجوانان کتاب‌خوان این استان برگزار خواهد شد.

نظر شما