شناسهٔ خبر: 19885 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صحت وصیت‌نامه سیمین دانشور هنوز قطعی نشده است

دادگاه تجدید نظر تهران شهریور ماه سال جاری درباره صحت وصیت‌نامه سیمین دانشور رای قطعی را صادر می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دادگاه تجدید نظر استان تهران به منظور رسیدگی به پرونده بررسی صحت دستخط و امضاء سیمین دانشور در متن وصیت‌نامه منسوب به وی در 16 شهریور ماه سال جاری تشکیل جلسه داده و رای قطعی خود را صادر خواهد کرد.

این وصیت نامه که پس از مرگ دانشور و از سوی دخترخوانده وی مورد استناد قرار گرفته بود اختیار تمامی آثار مکتوب دانشور را به همراه ثلث اموال وی در اختیار لیلی ریاحی، فرزند خوانده وی قرار می‌دهد.

طی سال گذشته دادگاه به منظور تایید صحت این وصیت‌نامه و با دریافت نظر کارشناس دادگستری به منظور تایید دستخط دانشور تشکیل و رای به تایید آن داده بود اما با اعتراض خانواده ویکتوریا دانشور خواهر سیمین دانشور این رای بار دیگر در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت.

دادگاه در نوبت اول دادرسی امضاء دانشور را تایید و در مورد دستخط نگارش وصیت‌نامه نظری نداده است و همین مساله مورد اعتراض خانواده ویکتوریا دانشور قرار گرفته است و در جلسه روز شانزدهم شهریور ماه نیز در مورد این موضوع دادگاه به تصمیم گیری قطعی خواهد پرداخت.

این در حالی است که ویکتوریا دانشور بدون توجه به این مجادله حقوقی در سال جاری منزل سیمین دانشور را به شهرداری منطقه یک واگذار و آثار و مکتوبات موجود در این خانه را نیز به انباری در شهرداری منطقه یک منتقل کرده است.

این خانه که عنوان شده بود مبدل به خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد خواهد شد در حال حاضر در گیر و دار اجرای عملیات مرمت از سوی شهرداری تهران است و در همنی حین برخی از اعضای خانواده دانشور و آل‌احمد نیز در روزهای اخیر عنوان کرده‌اند که به دلیل قرار گرفتن این منزل در طرح‌های شهرسازی، شهرداری ممکن است تصمیم به تخریب آن بگیرد.

نظر شما