شناسهٔ خبر: 19958 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضبط فیلم جدید علیرضا امینی دو روز دیگر آغاز می‌شود

«دلتا ایکس» جدیدترین پروژه علیرضا امینی، هفته گذشته پروانه ساخت گرفت تا فیلمبرداری این کار در شمال کشور طی دو روز آینده آغاز شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ با پایان یافتن مراحل نگارش فیلمنامه «دلتا ایکس» جدیدترین پروژه علیرضا امینی، هفته گذشته پروانه ساخت این فیلم صادر شد تا روند تولید فیلم در شمال کشور در دو روز آینده آغاز شود.

 فیلمنامه «دلتا ایکس» تمی اجتماعی دارد و به تهیه‌کنندگی مشترک علیرضا امینی و هومن کبیری جلوی دوربین می رود. این فیلم در تهران و شمال کشور فیلمبرداری خواهد شد ولی فقط 10 درصد کار در تهران فیلمبرداری می‌شود و اکثر لوکیشن‌های اصلی این فیلم در شمال کشور خواهد بود.

با برنامه ریزی های انجام شده «دلتا ایکس» از پس فردا جلوی دوربین می‌رود. چکامه چمن ماه، سیامک صفری و زهیر یاری از جمله بازیگرانی هستند که حضورشان در این فیلم قطعی شده است.

از دیگر عوامل فیلم که در کنار امینی فیلم «دلتا ایکس» را می سازند عبارتند از: گروه نویسندگان فیلم: علیرضا امینی، احمد کیا و سعید روستایی، مدیر فیلم برداری: فرشاد گل سفیدی، مدیر صدابرداری: وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، دستیارکارگردان: علی مردانی، عکاس فیلم: محمد مهدی دلخواسته، مجری طرح و مدیر تولید: هومن کبیری.

«بلوک 9 خروجی 2» آخرین ساخته این کارگردان، هنوز اکران نشده است و بنا به نظر هیات انتخاب جشنواره‌ی سی ودوم فیلم فجر در این جشنواره حضور نداشت.

امینی فیلمنامه دیگری با عنوان «موج کوتاه ردیف 444» در دست دارد که مراحل تولید آن شروع نشده است. احتمال حضور «تولگان‌هان سایشمان» بازیگر ترکیه ای، در این فیلم حاشیه ای بود که برای این فیلم، پیش از تولید شکل گرفت.

در کارنامه هنری علیرضا امینی کارگردانی فیلم‌های  «هفت دقیقه تا پاییز»، «بلوک نه خروجی دو»، «استشهادی برای خدا»، «انتهای خیابان هشتم» و «دانه‌های ریز برف» دیده می شود.

نظر شما