شناسهٔ خبر: 19962 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز انتخاب رشته کنکور 93 از روز چهارشنبه

کارنامه کنکور سراسری سال 93 دیروز یکشنبه 12 مردادماه منتشر شد و بر اساس میزان حاضرین در جلسه آزمون سراسری و ظرفیت های اعلام شده تقریبا تمامی افراد مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۳۲۲ نفر در آزمون سراسری شرکت کردند . آمار حاضرین در جلسه با احتساب تعداد علاقمندان گروه های زبان و هنر در مجموع ۹۹۲ هزار و ۲۴۱ نفر بود.

ظرفیت اعلام شده ۶۹۵ هزار و ۶۹۷ نفر است و با توجه به آمار حاضرین در جلسه آزمون، تمامی افراد مجاز به انتخاب رشته شده اند و اگر تمام مجازین به انتخاب رشته نیز کدرشته های خود را کنند بیش از ۷۰ درصد شانس قبولی وجود دارد. 

از میزان ظرفیت موجود، ۳۹۹ هزار و ۴۷۳ نفر بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند و ۲۹۶ هزار و ۲۲۴ نفر بر اساس آزمون پذیرفته می شوند. در واقع ۵۷.۴۲ درصد ظرفیت به بدون آزمون و ۴۲.۵۸ درصد ظرفیت به آزمون اختصاص دارد . ضمن آنکه از ظرفیت موجود، ۶۸۴ هزار و ۵۵ نفر در ظرفیت به روش متمرکز و ۱۱ هزار و ۶۴۲ نفر هم به روش نیمه متمرکز پذیرفته می شوند.

داوطلبان از روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند، بطوری که از گروه های آزمایشی مجاز می توانند ۱۵۰ کدرشته محل را انتخاب کنند. ضمن اینکه می توانند در این میان از بین کد رشته های محل بر اساس سوابق تحصیلی هم انتخاب انجام دهند.

غایبان در آزمون و کسانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند نیز می توانند پس از اعلام شرایط انتخاب رشته ۱۰۰ کد رشته محل را از میان کدرشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند، انتخاب کنند.

برای تسهیل کسانی که دسترسی به سایت سنجش ندارند نیز دفترچه از طریق باجه های پستی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبان از روز سه شنبه ۱۳ مردادماه می توانند دفترچه ها را از باجه های پستی دریافت کنند.

نظر شما