شناسهٔ خبر: 19983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک فیلم سه بُعدی با سرمایه اما بدون تهیه‌کننده

بابک محقق که قصد دارد فیلم سینمایی سه بعدی «هفت خوان» را بسازد از این موضوع می‌گوید که فارابی حاضر به تامین 50 درجه هزینه‌ها هست اما هنوز هیچ‌ تهیه‌کننده‌ای برای آن پیدا نشده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، بابک محقق که در اولین فیلم سینمایی سه بعدی تاریخ سینمای ایران با نام «آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی مسئولیت ساخت بخش های سه بعدی را برعهده داشت به تازگی به دنبال ساخت دومین فیلم سینمایی سه بعدی با نام «هفت خوان» است.

او قرار است کارگردانی این فیلم سینمایی را برعهده گیرد و در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت: چهار ماه پیش با همکاری سعید شرفی‌کیا فیلمنامه‌ای با نام «هفت خوان» را برای مشارکت در ساخت به بنیاد سینمایی فارابی ارئه کردیم. برای ساخت این فیلم سینمایی یک میلیارد تومان برآورد هزینه شده بود که در صورت موافقت بنیاد فارابی، ۵۰ درصد این هزینه توسط فارابی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اسناد موجود در بنیاد سینمایی فارابی، جواب مثبت این بنیاد برای ساخت این فیلم سینمایی که یک اثر سه بعدی است، یک ماه و نیم بعد از ارائه درخواست ما صادر شده اما به دلیل اینکه شرفی‌کیا پیگیری لازم برای ساخت این فیلم سینمایی را انجام نداده، ما ۳ ماه بعد متوجه شدیم که بنیاد فارابی با ساخت این فیلم سینمایی موافقت کرده است.

محقق بیان کرد: مساله این جاست که شرفی‌کیا به عنوان تهیه‌کننده یک کار دیگری را در دست گرفته و تمایل چندانی به تهیه کنندگی این فیلم سینمایی ندارد، در حالی که «هفت خوان» فیلمی است که بودجه لازم برای ساخت آن موجود است اما هیچ تهیه کننده ای وجود ندارد که بخواهد مسئولیت ساخت این فیلم سینمایی را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: با تجربه ای که در ساخت فیلم سینمایی «آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی داشتم، به این نتیجه رسیدم که برای ساخت یک فیلم سینمایی سه بعدی باید نگاه سه بعدی داشته باشیم تا بتوانیم با آشنایی با المان های تصویر سه بعدی یک فیلم مناسب را جلوی دوربین ببریم.

وی در پاسخ به این که آیا با تهیه‌کننده دیگری برای ساخت این فیلم سینمایی مذاکره کرده است یا خیر؟ توضیح داد: با علی سرتیپی برای تهیه کنندگی این فیلم سینمایی صحبت کردیم که او پیشنهاد داد «هفت خوان» را به صورت ویدیویی جلوی دوربین ببریم که اگر قرار باشد این فیلم سینمایی به صورت ویدئویی ساخته شود، بنیاد سینمایی فارابی هزینه ساخت این فیلم را پرداخت نمی کند. بسیاری از تهیه کنندگان بعد از خواندن فیلمنامه از آن استقبال کردند اما اکثر آنها فیلم های مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.

محقق گفت: تمام تجهیزات و امکانات لازم برای ساخت این فیلم سینمایی فراهم شده است اما پارتی لازم برای به تولید رساندن این فیلم را نداریم.

این کارشناس ساخت فیلم های سه بعدی بیان کرد: «هفت خوان» یک فیلم سینمایی علمی- تخیلی است که به صورت سه بعدی ساخته می شود. داستان این فیلم سینمایی درباره یک بازی کامپیوتری است که برای جذب نخبگان طراحی شده است که بازیکنان بعد از ورود به مرحله ششم، وارد یک فضای مجازی می شوند و با اسطوره های شاهنامه مواجه می شوند.

محقق در پایان گفت: در این فیلم سینمایی از هیچ بازیگر شناخته شده ای استفاده نمی شود و به دلیل نوع داستان سعی کرده ایم تا از بهترین‌های ورزش ووشو استفاده کنیم، کسانی که توانایی فعالیت های فیزیکی سخت از جمله پرش از ارتفاع سه متری را داشته باشند.

نظر شما