شناسهٔ خبر: 20067 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انسیه شاه‌حسینی کشتار کودکان غزه را به فیلمش اضافه کرد

انسیه شاه‌حسینی که مدتی است مشغول نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» است موضوع کشتار کودکان بی‌دفاع در غزه را نیز به فیملنامه‌اش اضافه می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ انسیه شاه‌حسینی نویسنده فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» که کارگردانی آن را هم برعهده دارد درباره تغییرات ایجاد شده در این فیلمنامه گفت: داستان اولیه فیلمنامه نگاهی انسانی به افراد و آدم ها در شرایط بحرانی جنگ داشت و برخلاف نام این فیلمنامه صرفا داستانی مخصوص به کودکان نبود، اما با توجه به شرایطی که خاورمیانه در آن قرار دارد و کشتار انسان‌ها در عراق، سوریه و غزه تصمیم گرفتم به عقب برگردم و فیلمنامه را با پر رنگ کردن کشتار کودکان بازنویسی کنم.
وی در ادامه افزود: وقتی قرار است فیلمی درباره فوتبال ساخته شود باید تمام شرایط این بازی و مشکلات و مسائلی را که در جهان دارد مورد بررسی قرار داد حال درباره جنگ هم به همین شکل است و زمانی که می خواهیم درباره جنگ سخن بگوییم باید همه جوانب این پدیده شوم را مورد بررسی قرار دهیم. از همین رو معتقدم وقتی می خواهم درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق حرف بزنم باید نگاهی فراتر از جنگ میان دو ملت را در نظر بگیرم.
کارگردان فیلم سینمایی «پنالتی» با ابراز تاسف از جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود، بیان کرد: اخباری که از غزه و جنایت های داعش مخابره می شود دل هر انسانی را به درد می آورد. به هیچ عنوان دلم نمی‌خواهد شاهد این اتفاقات باشم و قلبم تاب دیدن رنج مردم بی‌‌دفاع غزه را ندارد، اما در هر صورت وظیفه خود می دانم در اندازه بضاعت و دانشی که دارم پیام و حرفم را بیان کنم.
شاه حسینی ادامه داد: از همین رو با توجه به حوادث اخیر در غزه و کشتار مردم به ویژه کودکان در فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» تجدید نظر کرده و می‌خواهم فیلمنامه را برای تمام کودکان در جنگ مانده بنویسم؛ به‌ویژه کودکان غزه.
این کارگردان سینمای ایران در پایان صحبت های خود با اشاره به اکران فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» گفت: در تلاش هستیم شرایط اکران این فیلم سینمایی را به بهترین شکل ممکن تامین کنیم، همچنین در نظر داریم یک نمایش ویژه از فیلم «زیباتر از زندگی» در هویزه داشته باشیم.

نظر شما