شناسهٔ خبر: 20143 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کن‌لوچ بی.بی.سی را سرزنش کرد

كن لوچ فيلمساز سرشناس جهاني، بي‌بي‌سي را براي پوشش مغرضانه جنگ غزه به دفاع از اسراييل متهم کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ لوچ كه در جمع معترضاني حضور داشت كه در برابر ساختمان بي‌بي‌سي در بريستول گرد آمده بودند، گفت: مسئولان بي بي سي از زاويه اي كه به نفع اسراييل باشد به پوشش خبري جنگ در نوار غزه پرداخته است.

وي كه گفته است كادر بي‌بي سي از نحوه رفتار روساي خود شرمگين هستند، افزود: در مصاحبه‌هاي خبري بي‌بي‌سي نظرات مردم فلسطيني منعكس نمي‌شود در حالي كه همه جنايت جنگي صورت گرفته عليه مردم غزه به دست فراموشي سپرده مي‌شود.

لوچ يادآوری كرد كه سردبيران بي بي سي بايد به اعتراض مردم به نوع پوشش رسانه‌اي اين رويداد توجه كنند و اين سازمان خبري بايد روش‌هاي خود در قبال اين جنايت را تغيير دهد.

هواداران فلسطيني‌ها از هفته پيش صفي در برابر ساختمان بي بي سي در بريستول تشكيل داده‌اند و هنرمندان مشهوري چون مارك توماس نيز صداي خود را به حمايت از اين اعتراض وام داده اند.

توماس گفته است جنايت ارتش اسراييل در غزه با همه خشونتي كه در آن به چشم مي‌خورد، بارها و بارها از سوي بي بي سي ناديده گرفته شده است.

تاكنون بيش از 1822 نفر از جمله 400 كودك در اين جنايات كشته شده اند. بيش از 9400 نفر نيز از 8 جولاي تاكنون در جريان حملات هوايي و زميني اسراييل زخمي شده اند. اين در حالي است كه تاكنون 64 اسراييلي در اثر اين تهاجم جان باخته اند.

نظر شما