شناسهٔ خبر: 20154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علیرضا داوودنژاد: اعلام کردند درباره اعتیاد فیلم بسازیم من هم آستین بالا زدم

علیرضا داوودنژاد که مدتی است درصدد تولید فیلمنامه ای به نام "افیون" است درباره تازه ترین روند تولید کار، گفت: من فیلمنامه کامل را در اختیار وزارت کشور گذاشته ام. شخص وزیر کشور در دیداری که با ایشان داشتم از سینماگران کمک خواست که برای مقابله با اعتیاد آستین بالا بزنند و من هم این فیلمنامه را برای حمایت در اختیارشان گذاشتم. هنوز که خبری از ایشان نشده است.

وی درباره اینکه آیا مذاکره ای هم برای تعدیل یا اصلاح فیلمنامه با او صورت گرفته نیز افزود: من بیشتر از یک ماه است که فیلمنامه "افیون" را ارائه داده ام و در این مدت هم هیچ صحبتی با من نشده است و فعلا منتظرم.

داوودنژاد با بیان اینکه فیلمنامه ای کامل را به وزارت کشور ارائه داده، گفت: "افیون" یک کار حرفه‌ای است که با تولید استاندارد و بودجه‌ای متوسط قابل تولید است. اما به هر حال تا سرمایه گذار نباشد نمی توان آن را تولید کرد.

* هیچ گاه دنبال ساخت فیلم تجاری نبوده ام

کارگردان "مرهم" و "نیاز" پیرامون اینکه عدم موافقت برای تولید "افیون" آیا باعث این نخواهد شد که به نوعی سینمای تجاری شبیه "تیغ زن" و "هوو" روی آورد، عنوان کرد: من هیچ گاه دنبال ساخت فیلم تجاری نبوده ام. "هوو" هم فیلمی بود که با استانداردهای لازم سینمایی ساخته شد و البته جنبه تجاری هم داشت. همواره سعی کرده ام براساس علایقم پیش بروم.

این کارگردان و تهیه کننده درباره آخرین ساخته اش "کلاس هنرپیشگی" و اینکه‌ آیا در شبکه خانگی بازگشت سرمایه داشته یا نه نیز تأکید داشت: آن کار پروژه ای بود که دو سال رویش وقت گذاشتم و با احتساب هزینه ای که کردم سوددهی چندانی نداشت. البته به لحاظ کیفی مقصودی که داشتم حاصل شد ولی بلحاظ مالی چیزی دستم را نگرفت.

*پیشنهادی برای پخش "کلاس هنرپیشگی" در تلویزیون نداشتم

داوودنژاد در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی برای عرضه آن در تلویزیون از سوی مسئولان وجود داشته، گفت: نه، هیچ پیشنهادی در این ارتباط نداشتم و فقط رایت ویدیویی و آن هم برای شبکه خانگی بود که واگذار شد.

نظر شما