شناسهٔ خبر: 20196 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجید انتظامی: همه آثارم حس حماسی و میهن‌پرستی دارد

مجید انتظامی آهنگساز کشور از مراحل پایانی آهنگسازی فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» و اینکه در این فیلم هم همچون دیگر کارهایش از حس حماسی و میهن‌پرستی بهره برده است، سخن گفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مجید انتظامی آهنگساز مطرح کشورمان که از چندی پیش مشغول آهنگسازی پروژه سینمایی «مرواریدهای خلیج‌فارس» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی است، در این‌باره گفت: از یک سال پیش مشغول آهنگسازی فیلم سینمایی «مرواریدهای خلیج‌فارس» هستم و این روزها مراحل پایان آهنگسازی را پشت سر می‌گذارم به زودی برای ضبط به استودیو می‌رویم.

وی درباره ویژگی‌های ساخت آهنگ برای این فیلم دفاع‌مقدسی توضیح داد: این فیلم جلوه‌های ویژه زیادی دارد و همین مساله آهنگسازی آن را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به اعتقاد من «مرواریدهای خلیج‌فارس» فیلمی است که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند و من هم برای ساخت آهنگ ان وقت و انرژی زیادی گذاشته‌ام.

انتظامی در پاسخ به اینکه آیا به اعتقاد شما آهنگ فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» این ظرفیت را دارد که همچون آثار قبلی‌تان در سینمای دفاع‌مقدس ماندگار شود؟ بیان کرد: وقتی موسیقی یک فیلم ماندگار می‌شود که خود آن فیلم نیز در یادها ماندگار باشد و با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند. من برای فیلم‌های متعددی آهنگسازی کرده‌ام ولی برخی از آنها در یادها نمانده است که به اعتقاد من دلیل آن این بوده که آن فیلم‌ها آثار ماندگاری نبوده‌اند.

آهنگساز فیلم «بوی پیراهن یوسف» ادامه داد: من به فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» خوش‌بینم و فکر می‌کنم فیلم خوبی شده است و مخاطبان هم از آن راضی خواهند بود.

وی درباره ویژگی‌های آهنگسازی برای «مرواریدهای خلیج فارس» و همچنین دیگر آثارش عنوان کرد: تمام کارهای من نوعی حس میهن پرستی و حماسی دارند. این اثر هم جدای دیگر کارهایم نیست و این حس در این کار هم جریان دارد.

آهنگساز فیلم «دوئل» و «از کرخه تا راین» درباره نوع آهنگسازی فیلم و اهمیت ساز به کار رفته در چنین کارهایی عنوان کرد: در آهنگسازی این نوع فیلم‌ها انتخاب ساز و همچنین فرم هارمونی که انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد و باز مهمتر این است که مکان و جغرافیایی که فیلم در ان اتفاق می‌افتد با موسیقی هماهنگ باشد.

انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: محل وقع حادثه و جغرافیا و منطقه‌ای که فیلم در آن ساخته می شود نباید با موسیقی فیلم بیگانه باشد بلکه موسیقی باید در هارمونی و فرم خود حال و هوای این جغرافیا را داشته باشد.

در خلاصه داستان «مروارید‌های خلیج فارس» آمده است: در شب عروسی دختر سرگرد هادی فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی با پسر شهید ناخدا محمدی، سرگرد هادی متوجه می‌شود که داماد به محل شهادت پدرش رفته است. هادی برای پیدا کردن او به محل مورد نظر می‌رود اما...

در این فیلم امین حیایی در نقش ناخدا محمدی (ناخدای ناوشکن جوشن)، هادی ساعی در نقش هادی (فرمانده تکاوران نیروی دریایی) و افسانه بایگان در نقش زهرا(همسر ناخدا محمدی) نقش بازیگران اصلی «مروارید‌های خلیج فارس» را ایفا می‌کنند.

نظر شما